سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش توليد جهاني خودرو

بر اساس اعلام سازمان بين المللي خودروسازان جهان، توليد جهاني خودرو در سال 2012، سه درصد افزايش مي‌يابد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، سازمان بين المللي خودروسازان جهان با انتشار گزارشي در همين باره تصريح کرد در سال 2011 نيز توليد خودرو به همين ميزان، نسبت به سال ماقبل آن افزايش يافته بود.

به گزارش  از ژنو، سازمان بين المللي خودروسازان جهان با انتشار گزارشي اعلام کرد توليد جهاني خودرو در سال گذشته به هشتاد ميليون و يک صد هزار دستگاه رسيد که از اين نظر تاکنون بي‌سابقه بوده است. از آن جهت بي‌سابقه بوده است که توليد خودرو در جهان در سال دو هزار و نه که اوج بحران مالي در جهان بود به شدت کاهش يافت و به يک ميليون و هشتصد هزار دستگاه  رسيد.
پاتريک بلين رئيس سازمان بين المللي خودروسازان جهان در اين باره گفت از سال دو هزار و نه به بعد توليد جهاني خودرو روند فزاينده‌اي را طي کرده است.
در سال دو هزار و يازده در اروپا، بر اساس اعلام همين سازمان هفده ميليون و هفتصد هزار دستگاه خودرو توليد شد که نسبت به سال‌هاي قبل از سال دو هزار و هشت، کمتر است.

در چين که يکي از بازارهاي خودرو بزرگ جهان است روند توليد و فروش خودرو از سال دو هزار و ده به بعد روند کاهنده‌اي طي کرده و اين در حالي است که در فاصله سالهاي دو هزار و نه و دو هزار و ده، فروش و توليد خودرو در چين از رونق قابل توجهي برخوردار بود. در آمريکاي شمالي نيز ميزان توليد خودرو در سال دو هزار و يازده به سيزده و نيم ميليون دستگاه رسيد.

سازمان جهاني خودروسازان خاطر نشان کرد با توجه به آنکه چندين کارخانه جديد خودروسازي امسال در روسيه، مغرب و برزيل راه اندازي شده است انتظار مي‌رود که توليد خودرو در امسال سه درصد افزايش يابد.

پيش بيني‌هاي اين سازمان نسبت به پيش بيني فدراسيون صنايع خودروسازي آلمان تاحدودي بدبينانه است. زيرا فدراسيون صنايع خودروسازي آلمان پيش بيني کرده است که توليد خودرو امسال در جهان چهار درصد افزايش داشته باشد.

بر اساس اعلام فدراسيون صنايع خودروسازي آلمان توليد خودرو امسال در اروپاي غربي پنج درصد کاهش مي‌يابد. 

فدراسيون صنايع خودروسازي آلمان در گزارشي درهمين باره خاطر نشان کرد که امسال براي صنايع خودرو سازي در اروپا سال خوبي نيست و علت اين خوب نبودن نيز وجود بحران مالي در منطقه يورو و بدهي‌هاي حاکميتي سنگين برخي از کشورهاي عضو اين منطقه است.

بي‌جهت نيست که فروش خودروهاي نو در کشورهاي اروپايي به جز آلمان در ماه فوريه کاهش يافت. در آلمان ميزان فروش خودروهاي نو ثابت بود. رقم اين شاخص در ماه فوريه نسبت به ماه ژانويه در انگليس دو و نيم درصد، در اسپانيا دو مميز يک دهم درصد، در ايتاليا هجده مميز نود و چهار صدم درصد و در فرانسه بيست مميز دو دهم درصد کاهش يافت./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.