سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اختصاص بیش از 25 کمپ گردشگری برای مسافران نوروزی استان آذربایجان شرقی درایام نوروز

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اختصاص بیش از 25 کمپ گردشگری برای استقبال از مسافران نوروزی امسال خبرداد.

تراب محمدی درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران،  افزود: علاوه بر هتل ها و مهمانخانه ها جهت رفاه مسافران نوروزی امسال بیش از 25 کمپ گردشگری برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با پیش بینی های انجام گرفته، نوروز امسال شاهد حداقل 30 درصد افزایش گردشگران ورودی به استان نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

مهندس تراب محمدی افزود: تلاش های صورت گرفته در عرصه معرفی جاذبه های گردشگری استان بویژه ارایه بسته های سفر به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان های دیگر و کشورهای همجوار یکی از عمده ترین دلایل پیش بینی حضور چشمگیر گردشگران در نوروز 91 در آذربایجان شرقی به شمار می آید.

وی خاطر نشان کرد: تامین و بهبود زیرساختهای گردشگری، توسعه اماکن رفاهی و اقامتی، افزایش رغبت به سفرهای داخلی نسبت به خارجی و ارائه تسهیلات نوروزی به گردشگران از دیگر عوامل موثر در این افزایش مورد نظر ورود گردشگران به استان محسوب می شوند.

محمدی با اشاره به تثبیت جایگاه آذربایجان شرقی به عنوان یک مقصد گردشگری پر جاذبه در سطح کشور گفت: نوروز سال گذشته آذربایجان شرقی توانست رتبه نخست بیشترین درصد رشد اقامت را در بین استان های کشور کسب کند که نشان از روند صعودی این استان در جذب گردشگر طی سال های اخیر دارد.

وی یادآور شد: طبق آمار به دست آمده از مبادی ورودی شهرهای استان، آذربایجان شرقی در نوروز سال 90 میزبان بیش از شش میلیون و 800 هزار نفر سفر نوروزی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته‌اش 30 درصد رشد داشته است.

محمدی تصریح کرد: ستاد دائمی تسهیلات سفر استان امسال نیز همانند روال سال‌های گذشته با ارائه خدمات 24 ساعته در مدت نوروز 91 ، اطلاع رسانی گسترده و همچنین نظارت و بازرسی در تمام شهرستان‌های استان به مسائل و مشکلات گردشگران به منظور جلب رضایت حداکثری آنان رسیدگی خواهد کرد./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.