سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک متخصص تغذیه؛

امگا 3 از بروز بیماری های التهابی پیشگیری می کند

اسیدهای چرب امگا 3 خاصیت ضد التهابی خوبی دارند و مصرف منظم آنها از بروز بیماری های التهابی پیشگیری می کند.

عماد معصومی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اسیدهای چرب امگا 3 از جمله نیازهای ضروری بدن است و در صورتی که به میزان کافی مصرف شوند، خطر بسیاری از مشکلات و بیماری های جسمی از انسان دور می شود.
وی گفت: بدن انسان قادر به ساخت اسیدهای چرب امگا 3 نیست، به همین دلیل باید با مصرف غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3، نیاز بدن را به این ماده مهم و موثر را برطرف کرد.
معصومی تصریح کرد: انواع ماهی ها، روغن ماهی، منابع گیاهی مانند روغن آفتابگردان، سویا و کنجد، مکمل های امگا 3 و مواد غنی شده امگا 3 مانند برخی از نان ها و میوه ها و روغن ها، از منابع مهم امگا 3 هستند.
وی تاکید کرد: مصرف اسیدهای چرب امگا 3 اثرات بسیار خوبی بر روی بدن دارد که مقابله با مشکلات التهابی یکی از مهمترین آنهاست.
معصومی گفت: در واقع اسیدهای چرب امگا 3 خاصیت ضد التهابی خوبی دارند و مصرف منظم آن ها از بروز بیماری های التهابی پیشگیری می کند.
وی با بیان اینکه التهابات و مشکلات مفصلی از جمله بیماری هایی است که خطر ابتلا به آنها با مصرف امگا 3 کاهش می یابد، یادآور شد: التهابات پوستی و بیماری هایی همچون اگزما و درماتیت نیز از دیگر بیماری های التهابی است که مصرف اسیدهای چرب امگا 3 از بروز آنها تا حد بسیار زیادی پیشگیری می کند.
معصومی اظهار داشت: آسم نیز از جمله بیماری های التهابی است که اسیدهای چرب امگا 3 می توانند اثرات مفید و موثری بر روی آن داشته باشند.
 

**امگا 3 خطر فشار خون بالا را کاهش می دهد
این متخصص تغذیه در ادامه گفت: مصرف منظم اسیدهای چرب امگا 3 در تمام طول زندگی ضروری است و باید در رژیم غذایی روزانه، منابع غنی امگا 3 را در نظر گرفت.
وی با اشاره به اینکه امگا 3 در برخی از تنظیمات بدن نیز نقش دارد، تاکید کرد: امگا 3 می تواند در تنظیم فشار خون بدن بسیار موثر بوده و خطر فشار خون بالا را کاهش دهد.
معصومی یادآور شد: البته تاثیر امگا 3 در کاهش خطر فشار خون بالا در سنین پایین به ویژه در دوران کودکی بیشتر مشهود خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: بر طبق نتایج برخی از مطالعات، اسیدهای چرب امگا 3، همچنین می توانند در رشد و تکامل بخش هایی از بدن به ویژه در ناحیه مغزی و عصبی نیز موثر باشند./عط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.