سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروزنده در جمع خبرنگاران:

پذيرش دانشجو متناسب با نيازهاي استاني صورت مي گيرد

معاون توسعه، مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور از تصويب تشکيل کميته اي به منظور تهيه سند آمايش نيروي انساني کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ لطف الله فروزنده در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اين کميته با مسئوليت معاونت توسعه مديريت و سرمايه نيروي انساني رئيس جمهور و با مشارکت وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي ، علوم تحقيقات و فناوري ، بهداشت و درمان آموزش پزشکي، آموزش و پرورش و تعاون کار و رفاه اجتماعي تشکيل خواهد شد تا سند آمايش نيروي انساني را براي همه کشور تهيه کنند.
 

وي اضافه کرد: در استان ها نيز اين کميته به رياست استاندار تشکيل خواهد شد.
 

فروزنده در توضيح بيشتر سند آمايش نيروي انساني گفت: براساس اين سند هرگونه پذيرش دانشجويان براساس استعداد طبيعي، انساني و فرهنگي استان ها خواهد بود تا دانشجويان پس از فارغ التحصيلي و آموزش مهارت هاي لازم در منطقه مورد نظر مشغول کار شوند.
 

وي با بيان اينكه اين کميته در چارچوب سياست هاي آمايشي ابلاغي مقام معظم رهبري با عنوان کميته برنامه ريزي نيروي انساني فعاليت خود را آغاز خواهد کرد ادامه داد: اميدواريم سند آمايش نيروي انساني با فعاليت اين کميته در سال آينده آماده شود.
 

فروزنده گفت: هم اکنون ميان نيازهاي کشور و فارغ التحصيلان دانشگاه ها تناسبي وجود ندارد اما با تهيه اين سند مي توان جذب دانشجويان و نيز آموزش و مهارت آنان را براي اشتغال در منطقه مورد نظر سامان داد.
 

وي درباره تبديل وضع نيروهاي شرکتي نيز گفت: بخش اعظم تبديل وضعيت اين نيروها از جمله در بخش کار معين و شرکت هاي قرارداد مستقيم انجام شده است و بخش تعاوني ها نيز در حال اجراست.
 

معاون توسعه ، مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور خاطرنشان كرد: با اجراي نهايي تبديل وضع نيروهاي شرکتي ، ديگر نيروي شرکتي به نام نيروي حجمي در دستگاه ها نخواهيم داشت بلکه هر نيرويي که 44 ساعت در هفته در سازماني مشغول کار و سابقه و حق بيمه داشته باشد بايد با وي قرارداد مستقيم منعقد شود.

/ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.