سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"عشق و عالیجناب" در تالار وحدت جان می‌گیرد

علیرضا زرین‌دست،سیامک احصایی و ایوب آقاخانی به جمع گروه نمایش "عشق و عالیجناب" حسین پاکدل پیوستند که قرار است در سال جاری در تالار وحدت اجرا شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛نمایش "عشق و عالیجناب" نوشته و کارگردانی حسین پاکدل جدیدترین اثر نمایشی این هنرمند و مدیر موفق تئاتر است که این روزها خود را برای اجرا در تالار وحدت آماده می کند.در این نمایش که اثری اجتماعی است و به تاریخ معاصر ایران می پردازد هنرمندان شناخته شده سینما و تئاتر حضور دارند.

علیرضا زرین دست،فیلمبردار برجسته و با سابقه سینمای ایران که فیلمبرداری آثاری چون "بی پولی" حمید نعمت الله، "کلوزآپ" عباس کیارستمی، "آبادانی ها" کیانوش عیاری، "فرزند خاک" باشه آهنگر، "حکم" مسعود کیمیایی و "آتش بس" تهمینه میلانی را عهده دار بوده، در مقام طراح نور با حسین پاکدل همکاری می کند.

سیامک احصایی نیز که از کارگردانان و طراحان صحنه با سابقه تئاتر ایران است در مقام مشاور کارگردان در نمایش "عشق و عالیجناب" حضور دارد. همچنین ایوب آقاخانی نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر نیز به تازگی به گروه بازیگری جدیدترین اثر نمایشی حسین پاکدل پیوسته است.

در این نمایش بازیگران شناخته شده ای همچون سیامک صفری،سهیلا رضوی، بابک حمیدیان، ستاره اسکندری، رحیم نوروزی، محسن حسینی، معصومه قاسمی پور، مرتضی آقاحسینی و طوفان مهردادیان حضور دارند. همچنین عاطفه رضوی مجری طرح و مدیر پروژه، منوچهر شجاع طراح صحنه، گلناز گلشن طراح لباس، عبدالله اسکندری طراح گریم، ایرج شهزادی طراح صدا، فردین خلعتبری آهنگساز و ابراهیم حقیقی طراح پوستر و بروشور این نمایش نیز از چهره های شناخته شده عرصه سینما و تئاتر هستند.

"عشق و عالیجناب" داستانی عاشقانه در بستری سیاسی -اجتماعی است و در زمان معاصر می گذرد.تمرینات سنگین این نمایش که دارای تعداد بازیگر و عوامل بالایی است از 15 آبان ماه سال جاری آغاز شده و همه روزه بی وقفه در سالن تمرین تالار وحدت ادامه دارد. این اثر پس از چند اجرا در بخش مهمان سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تالار وحدت، اجرای عمومی خود را به مدت 45 شب در این تالار نمایشی ادامه خواهد داد.

پاکدل تا پیش از این نمایش های "سمفونی درد" و "رقص زمین" را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد و تعدادی متن از جمله "پروانه های آسیایی"، "نوزاد یخبندان" و "سیاه و سفید" را برای دیگر کارگردانان تئاتر نوشته است.او نویسندگی و تهیه کنندگی چند سریال موفق تلویزیونی در سال های گذشته از جمله "قصه های شب سیما"، "اینجا ایران است"، "شلیک نهایی"، "همسایه ها" و "سفر سبز" و نویسندگی و کارگردانی تعدادی نمایش رادیویی را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

سال گذشته نمایش سنگین و موفق "حضرت والا" به نویسندگی و کارگردانی پاکدل به مدت 60 شب در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت که با استقبال مواجه شد و در بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز در پنج رشته کاندید دریافت جایزه و در نهایت برنده جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی هیات داوران منتقدان جهانی تئاتر شد./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.