سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم، نیمه اول اردیبهشت ماه سال 91

فرماندار تبریز با یادآوری اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو به مرحله ی دوم کشیده شده است گفت: به احتمال زیاد نیمه اول اردیبهشت دور دوم انتخابات مجلس نهم، برگزار خواهد شد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

، محمود چمنی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از 6 کرسی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس 3 نفر ( محمد حسین فرهنگی با ۱۸۸۶۴۲ رای، مسعود پزشکیان با ۱۵۹۵۰۱ رای و علیرضا منادی با ۱۵۴۳۸۸ رای) در دور اول به عنوان منتخبین مردم در مجلس نهم تعیین شده اند و 6 نفر دیگر نیز برای رقابت 3 کرسی دیگر این حوزه انتخابیه در مجلس نهم در دور دوم با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به نحوه ترکیب راه‌یافتگان به مجلس در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطر نشان کرد: این نتیجه نشان می‌دهد، مردم به ائتلاف احزاب در تبریز بی‌توجه بودند.

فرماندار تبریز با مثبت ارزیابی کردن روند رای گیری در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: آرای ماخوذه از 876 شعبه، توسط هیئت‌های نظارت و اجرایی پس از وصول در محیطهای مجزایی مورد محاسبه قرار گرفته و در صورت خطا در آمار، از طریق صورتجلسات مساجد و مکان‌های رای‌گیری مورد بازبینی قرار می گرفت تا حق هیچ کس ضایع نشود.

چمنی با بیان اینکه حضور پررنگ رسانه‌ها در این دوره از انتخابات با گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: برای نخستین بار انتقال لحظه به لحظه اخبار انتخابات و نحوه ی حضور مردم در پای صندوق های رای توسط 106 خبرنگار در استان پوشش داده شده بود.

وی اتمام تعرفه‌های رای‌گیری در 85 شعبه اخذ رای در همان ساعات اولیه رای‌گیری را پیامی برای حضور پررنگ مردم در صحنه خواند و یادآور شد: میزان مشارکت مردم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در انتخابات مجلس نهم 17 درصد نسبت به دور قبل افزایش داشت.

چمنی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را موضوعی مهم و اساسی ارزیابی کرد و افزود: این حضور تحلیل نخبگان را تغییر داد و مردم نشان دادند که یک گام جلوتر از نخبگان هستند.

وی حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای نشان از بیداری و بصیرت ملت ایران و تبعیت آنان از ولی فقیه دانسته و افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای نشانگر رفاه و رضایت مردم از وضعیت موجود نیست مردم به خاطر حفظ حرمت خون شهدا، امام و بیانات رهبری پای کار آمده اند.

فرماندار تبریز گفت: مردم با حضور خود ثابت کردند که صاحب انقلاب هستند و اگر امریکا و ایادی استکبار درصدد تعرض به انقلاب و آرمانهای آن باشند، مردم از آرمانهای انقلاب خود دفاع خواهند کرد./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.