سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

نشست كمیته سلامت كودكان در شهرستان كردكوی

بمنظور ارتقای سطح سلامتی كودكان و با توجه به اهمیت اهداف برنامه های نظام سلامت ، نشست كمیته سلامت كودكان در مركز بهداشت شهرستان كردكوی در غرب گلستان برگزار شد.

ببه گزارش

باشگاه خبرنگاران

؛كمیته سلامت كودكان با حضور مدیریت شبكه بهداشت و درمان شهرستان، ریاست مركز بهداشت، دكتر حسینی متخصص اطفال ، دكتر عقیلی مسئول واحد سلامت خانواده، برگزار گردید.

در این جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص راهكارهای اجرایی ارتقای كیفیت برنامه سلامت كودكان نیز انجام شد.

همچنین نشست زایمان ایمن و شیر مادر به منظور تعامل بیش از پیش بخش بهداشت و درمان شهرستان در خصوص مراقبت مادران قبل از بارداری، دوران بارداری و پس از زایمان و نیز ایجاد شرایط زایمان ایمن دركردكوی برگزار شد.

در این جلسه دكتر عقیلی مسئول برنامه مادران شهرستان به بیان شاخص های مركز بهداشت و بیمارستان امیرالمومنین (ع) در خصوص درصد سزارین ، آمار زایمان در سال 1390 و مقایسه آمار ها با سال 1389 پرداخت.

در ادامه دكتر اصغری متخصص زنان توجه ویژه و اهمیت پیگیری سلامت زنان باردار مبتلا به افزایش فشار خون و دیابت را متذكر شد و گفت: مادران باردار ارجاعی از مركز بهداشت با فشار خون بالا در صورتی كه مشكل خاصی نیز ندارند حتما در زایشگاه پذیرش شوند و تحت كنترل قرار گیرند.

در این جلسه مصوباتی در ارتباط با كاهش تعداد سزارین و رعایت زایمان ایمن در شهرستان كه به طبع آن بالا بردن كیفیت و كمیت كلاس های آمادگی پیش از زایمان در مركز آموزشی زنان باردار را به همراه دارد، تصویب وهمچنین مساعدت مالی در خصوص مادران باردار پر خطر و مادران بارداری كه از نظر مالی از استطاعت كمتری برخوردارند و نیز فراهم نمودن تداركات لازم برای اعزام مادران باردار پرخطر به مراكز درمانی تخصصی از دیگر مصوبات این جلسه بود./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.