سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران عنوان كرد:

بيمارستان ترميمي قطب منطقه بيماران ترميمي خواهد بود

بيمارستان ترميمي دانشگاه علوم پزشكي تهران به زودي فعال مي شود و قطب منطقه بيماران ترميمي خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دكتر محمد باقر لاريجاني، رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران در همايش بين المللي سوختگي گفت: مسائل سوختگي نيازمند اين است كه آن را به صورت جامع نگاه كرده و كار جديدي انجام دهيم بعد از انقلاب اسلامي ما در حوزه هاي مختلف تغييرات زيادي داشتيم علت آن اين بود كه وضعيت خود را ديده و وضعيت دنيا را رصد كرديم و چهارچوبي را براي آن طراحي كرديم.

وي افزود: امروز از 108 مركز آموزشي در بخش دولتي حدود 60 مركز مربوط به حوزه پزشكي است و نتيجه آن اين شده كه ما در آموزش پزشكي نيازهاي كشور را جبران كرديم.

لاريجاني تصريح كرد: در نانو مديسين وضعيت ما ارتقا زيادي پيدا كرده است و نيازهاي آموزش و پژوهشي در عرصه پزشكي تا حدود زيادي روي ريل منطقي قرار گرفته است، اگر هيمن مسئله را به خوبي پيش ببريم مي توانيم جهش هايي را در حوزه آموزشي و پژوهش ببينيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران اظهار كرد: ما در آموزش و پژوهش و ارايه خدمات سوختگي نيازمند چنين نگاهي هستيم و بايد قدم هاي استواري در زمينه پيشگيري سوختگي برداريم. در داخل بيمارستان ها نيز افراد دچار سوختگي نيز مسائل خود را دارند، تدوين پروتكل هاي درماني و روش هاي درماني جديد، استفاده از روش هايي مانند بانك پوست بايد با سرعتي بيشتري پيش رود.

وي ادامه داد: ما بايد تحقيقات خود را رصد كرده و وضعيت منطقه و دنيا را ببينيم و چهارچوبي براي آن تعيين كنيم بايد با مدل روشن و اسنادي كه وجود دارد آن را دنبال كنيم.

لاريجاني عنوان كرد: ما سند نظام تحول سلامت و نقشه جامع علمي كشور را در اختيار داريم، بايد جايگاه خود را در نظام ارايه خدمات و آموزش پژوهش كه در اين سند و نقشه تعيين شده پيدا كنيم ،امروز ظرفيت هاي زيادي است كه مي توانيم از آن استفاده كنيم.

وي گفت: اميدواريم بيمارستان ترميمي اين دانشگاه به زودي فعال شود و بار سنگين اين گروه را بر عهده گيرد و قطب منطقه بيماران ترميمي ما خواهد بود./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.