سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحي در مصاحبه مطبوعاتي با وزير امور خارجه بلاروس؛

ايران و بلاروس دو كشور همسو و همفكرند

رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: ايران و بلاروس دو كشور همسو و همفكرند و در صحنه بين‌المللي مستقل عمل مي‌كنند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در مصاحبه مطبوعاتي مشترك با همتاي بلاروس خود گفت: روابط ميان دو كشور جمهوري اسلامي ايران و بلاروس بسيار گسترده و عميق است و مسئولين هر دو كشور بر توسعه و تعميق هر چه بيشتر اين روابط تاكيد دارند.

وزير امور خارجه در ادامه با بيان اينكه در ملاقات‌هاي صورت‌گرفته با مقامات بلاروس مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، گفت: ايران و بلاروس دو كشور همسو و همفكر هستند و در صحنه بين المللي مستقل عمل مي‌كنند.

صالحي در ادامه خاطرنشان كرد: ايران و بلاروس در موقعيت ژئوپلتيكي و كانون گذرگاه غرب و شرق و شمال و جنوب قرار گرفته اند و توانمندي‌هاي فراوان دو كشور ميتواند اين دو كشور را تبديل به دو شريك قابل اطمينان كند.

وي با بيان اينكه ايران منبع انرژي و بلاروس داراي فناوري است، ابراز اميدواري كرد كه در آينده نه چندان دور شاهد چند برابر شدن حجم روابط تجاري بين دو كشور باشيم.

صالحي همچنين از تاكيد محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري اسلامي ايران بر گسترش و تعميق روابط دو كشور خبر داد و از جانب وي از الكساندر لوكاشنكو رئيس جمهور بلاروس براي سفر به ايران دعوت بعمل آورد كه با استقبال لوكاشنكو روبرو شد.

وزير امور خارجه كشورمان در خاتمه ابراز اميدواري كرد با رفت و آمد مسئولين دو كشور در سطوح مختلف شاهد گسترش بيشتر مناسبات و همكاريهاي دو كشور باشيم./س2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.