سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از لامپ هاي مهتابي براي درمان زردي كودكان توصيه نمي شود

يك متخصص نوزادان در خصوص استفاده خانواده‌ها از لامپ‌هاي مهتابي در درمان زردي نوزادان گفت: استفاده از فتوتراپي (نوردرماني) در درمان زردي بايد با طول موج مخصوصي صورت گيرد و به هيچ عنوان استفاده از اين نوع لامپ‌ها به خانواده‌ها توصيه نمي‌شود.

دكتر سيد محمد ميلاني، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خرنگاران گفت: زردي نوزادان اغلب يك بيماري شايع و كم خطر است،و نوزادان نارس و كم وزن بيشتر در معرض اين بيماري هستند كه با مراقبت‌هاي اوليه به تدريج بهبود مي‌يابند.


وي در ادامه زردي را بر دو نوع فيزيولوژيك و پاتولوژيك تقسيم كرد و توضيح داد: در نوع فيزيولوژيك، زردي طي هفته اول بعد از تولد ديده مي‌شود و پس از گذشت چند روز بهبود پيدا مي‌كند و اگر زردي از 13 ميلي‌گرم در دسي ليتر تجاوز كند زردي پاتولوژيك بوده و درمان آن ضروري است. عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران عوارض اين بيماري را بسيار سنگين و خطرناك دانست و افزود: زردي ممكن است اثرات شديدي بر سيستم عصبي گذاشته و بيمار را تا آخر عمر معلول و ناتوان كند و همچنين ديگر عوارض آن ناشنوايي است و اگر ناشنوايي كامل باشد، عدم تكلم را به همراه خواهد داشت./ع
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.