سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس ستاد انتخابات استان قم خبرداد

ثبت نام 65 داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه قم

رییس ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان قم از ثبت نام تعداد 65 نفر دواطلب نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم خبر داد.

به گزارش سرويس دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از این تعداد 61 نفر در قم و 4 نفر نیز در تهران برای قم ثبت نام کردند که ممکن است از سایر حوزه ها و شهرستانها افراد دیگری داوطلب شده باشند كه بزودی مشخص خواهد شد.


وی در خصوص ترکیب سنی داوطلبان تصریح کرد: تعداد 25 نفر از داوطلبین بین 30 تا 40 سال، 20 نفر 40 تا 50 ساله ،12 نفر بین 50 تا 60 سال، 2 نفر 60 تا 70 سال و یك نفر بالای 70 سال سن دارند .


معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود:جوان ترین داوطلب خانمی 30 ساله ومسن ترین داوطلب آقایی 71 ساله است.


حجت الاسلام والمسلمین انصاری در خصوص سوابق داوطلبان نیز تصریح کرد: 4 نفر از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی بوده و 15 نفر نیز سابقه داوطلبی نمایندگی مجلس را دارند وتعداد 3 نفراز آنها نیز هم اکنون در مجلس حضور دارند.


وی در خصوص ترکیب جنسیتی داوطلبان نیز اظهار داشت: تعداد 8 نفرازداوطلبان از بین خانم ها وبقیه داوطلبان را آقایان تشکیل می دهند.


رئیس ستاد انتخابات استان همچنین در مورد سطح تحصیلات داوطلبان اعلام کرد:تعداد 5 نفر از داوطلبان دارای تحصیلات دکتری و 37 نفر دارای کارشناسی ارشد وتعداد 12 نفر هم دارای مدرک کارشناسی با مدرک ایثارگری هستند وروحانیون هم در سطوح مختلف سطح 3 وخارج فقه هستند.


حجت الاسلام و المسلمین انصاری روند اجرایی انتخابات در استان قم را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: همزمان با آغاز بكار ستاد انتخابات استان، 7 كمیته با مسؤلیت های تعریف شده ، مشغول انجام وظایف و مأموریت ها هستند.


وی از تشكیل نشست های هم اندیشی تبیین مسائل انتخابات خبر داد و افزود: در این راستا جلسات و نشست های مفید و خوبی با گروه های مرجع از جمله تشكل های دانشجویی، اصحاب رسانه، روحانیون و صدا وسیما برگزار كرده ایم.


معاون استاندار قم توجه به مباحث آموزشی را یكی از ویژگی های این دوره از انتخابات برشمرد و تصریح كرد: بر این اساس یك دوره آموزشی 70 ساعته برای مجریان انتخابات استان و نیز یك سمینار آموزشی یك روزه برای 60 نفر از اعضای هیات های اجرایی شهرستان و بخش ها پیش بینی و برگزار می شود.


وی افزود: برای اعضای شعب و نمایندگان فرماندار كه حدود 5 هزار نفر هستند، كلاس های آموزشی در نظر گرفته شده كه در ایام نزدیك انتخابات برگزار خواهد شد.


رئیس ستاد انتخابات استان قم تجربه 30 انتخابات باشكوه در طول بیش از سه دهه از حیات پر بركت انقلاب اسلامی را نشانه رشد و بلوغ سیاسی اجتماعی نظام دانست و گفت: در همه انتخابات برگزار شده مردم با شور و شوق، حضور و مشاركت فعالی را داشته اند.


حجت الاسلام والمسلمین انصاری با بیان این كه دشمن تلاش می كند تا انتخابات كشور را وارد فاز امنیتی بكند به لزوم حفظ وحدت و هوشیاری در برابر این توطئه دشمن اشاره و خاطرنشان كرد: از همه دست اندركاران امر انتخابات، به ویژه احزاب، كاندیداها و طرفداران آن ها انتظار می رود كه با حركت در محور قانون، زمینه را برای ایجاد یك رقابت سالم سیاسی و برگزاری انتخاباتی پر شور و با مشاركت حداكثری مردم فراهم كنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.