سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم تدوين استراتژي راهبرد صنعت طلا و جواهر در كشور

مديركل سازمان استاندارد استان تهران گفت:‌ به منظور توسعه صنعت طلا و جواهر كشور بايد يك استراتژي راهبردي ملي در اين حوزه تدوين شود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مسلم بيات در مراسم اختتاميه نمايشگاه صنعت طلاو جواهر و تجهيزات وابسته به آن تصريح كرد:‌ متاسفانه صنعت طلاو جواهر كشور تا كنون هيچ استراتژي مشخصي به منظور توسعه نداشته و تلاش‌ها در اين حوزه به صورت پراكنده بوده است.

وي با تاكيد بر لزوم ساماندهي انجمن‌ها و اتحاديه‌هاي فعال در صنعت طلا و جواهر ادامه داد: هم اكنون 4 اتحاديه و انجمن در استان تهران در اين حوزه فعاليت دارند اما به منظور توسعه اين بخش بايدتمامي اين انجمن‌ها به صورت يكپارچه و متمركز فعاليت داشته باشند.

بيات تصريح كرد: توليد مصنوعات طلا در كشور نيازمند ايجاد انديشه طلايي و ساماندهي فعاليت‌ها در بخش هاي مختلف اين صنعت است.

مديركل سازمان استاندارد در خصوص اهميت كد رهيابي مصنوعات طلا گفت:‌ كد رهگيري كنوني مصنوعات طلا بايد به كد رهيابي ارتقا پيدا كند تا مشخصات كامل محصول اعم از سازنده و همچنين زمان و مكان ساخت آن قابل شناسايي و پيگيري باشد.

وي خاطرنشان كرد: در استان تهران تا كنون يك هزار و 260 كد رهگيري براي مصنوعات طلا و همچنين تعداد 40 پروانه كاربرد علامت استاندارد صادر شده است.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.