سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين:

هشت اثر صنایع دستی استان قزوین در فهرست ملی میراث معنوی كشور ثبت شد

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: هشت اثر صنایع دستی این استان در فهرست ملی میراث معنوی كشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'اسدالله بیرانوند'افزود: چهارمین همایش ملی ثبت كه از چهارم دیماه باحضور معاون میراث‌ فرهنگی، رییس پژوهشكده باستان‌شناسی كشور و مدیران كل میراث فرهنگی استانهای كشور در قشم برگزار شد تعداد زیادی از پرونده‌های میراث طبیعی، تاریخی، معنوی جهت ثبت در فهرست آثار ملی كشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی، ضمن اظهار خرسندی از ثبت هشت اثر صنایع دستی استان قزوین اظهار داشت: این استان با توجه به غنای تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی حضور پر رنگی در این همایش داشته و از بین 9 پرونده میراث معنوی كه برای این همایش ارائه شده بود هشت پرونده به ثبت ملی رسید.

بیرانوند، با اشاره به روند ثبت این آثار اظهار داشت: هشت پرونده صنایع دستی استان قزوین شامل چهل ‌تكه‌ دوزی، صحافی سنتی، مقرنس ‌كاری، طبق ‌سازی، آهنگری سنتی، گیوه ‌دوزی، نقاشی پشت شیشه و مسگری سنتی بود كه تكنیك‌های ساخت و روش تولید آثار در فهرست ملی میراث معنوی كشور ثبت شد.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: با ثبت هنرهای سنتی و بومی به تداوم و حفظ و احیای آن كمك خواهیم كرد و با آموزش به نسل جدید ضمن معرفی از فراموشی آنها جلوگیری می كنیم./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.