سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

سهم ایران در تولید علم در فناوری نانو درجهان بیش از سه درصد است

مدیر كارگروه منابع انسانی ستاد نانو ریاست جمهوری و دبیر كمیته نانو فناوری وزارت بهداشت گفت: سهم ایران در تولید علم در بحث فناوری نانو در جهان بیش از سه درصد است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران ،سید مهدی رضایت امروز در دومین كنگره نانو داروها در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز اظهارداشت: جهان شمول بودن نانو در ارتباط با تاثیر گذاری آن بر مردم و جامعه بیشتر از فناوری هایی مانند IT و BIO است و فناوری های دیگر را به خدمت می گیرد.

وی با اشاره به اینكه فناوری نانو تمام آینده ای است كه در آن قدم بر می داریم و كشور ایران به موقع در بحث نانو ورود كرده است افزود: سند راهبردی توسعه و فناوری نانو با تدوین برنامه های مختلف به تصویب دولت رسید و فراتر از آن چند دوره سند اجرا و ارزیابی شد و برنامه های مشخص چند سال آینده برای آن تعریف شده است.

رضایت با اشاره به اینكه در این سند عنوان شده كه نانو باید در كیفیت زندگی مردم موثر باشد گفت: از نظر فناوری نانو باید جایگاه پانزدهم را در جهان داشته باشیم و اولویت ها و شاخص های مورد نظر در فناوری نانو مشخص شده است.

دبیر كمیته نانو فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: تولیدعلم، ثروت و محصول از جمله شاخص هایی هستند كه باید موردتوجه قرار گیرند.

وی اضافه كرد: در حال حاضر 20 دانشگاه در كشور وجود دارد كه در مقطع كارشناسی ارشد در مبحث نانو دانشجو می پذیرند و 11 دانشگاه نیز ارائه دهنده دكترا ی تخصصی هستند.

رضایت اظهارداشت: تعداد محققان كشور شامل استاد، دانشجویان و دانش آموختگان رشته فناوری نانو از 15 هزار نفر نیز فراتر رفته است.

مدیر كارگروه منابع انسانی ستاد نانو ریاست جمهوری ادامه داد: شبكه آزمایشگاه های نانوی ایران بیش از 621 دستگاه از 47 مركز تحقیقاتی ایران را به اشتراك می گذارد.

وی در خصوص گزارش علم سنجی وزارت بهداشت در حوزه نانو خاطرنشان كرد: 279 پایان نامه و پروپوزال سهم دانشگاه های علوم پزشكی كشور در خصوص نانو است.

دبیر علمی كنگره و دانشیار دانشكده دامپزشكی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این كنگره گفت: هدف اصلی كنگره این است كه محققان از فرآیندهای تحقیقاتی كه در كشور ایران و سایر كشورها در حال اجراست اطلاعاتی را كسب كرده و با هم تبادل نظر كنند و نتایج تحقیقات را به كار بگیرند .

'حسین نجف زاده' افزود: بیش از 500 نفر در این كنگره حضور دارند كه 130 نفر با مقاله و بیش از 180 نفر بدون مقاله حضور دارند .

وی ادامه داد: ازاین تعداد همچنین حدود 100 نفر برای بازآموزی سازمان نظام پزشكی و حدود 90 نفر برای باز آموزی سازمان نظام دامپزشكی حضور دارند.

نجف زاده گفت: حدود 160 مقاله به دبیرخانه كنگره ارسال شد كه پس از داوری 130 مقاله موردتایید قرار گرفت و علاوه بر 9 سخنرانی جامع بیش از 40 مقاله به صورت سخنرانی و 90 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

دبیر علمی كنگره اضافه كرد: این كنگره دارای امتیاز باز آموزی كنگره برای داروسازان و امتیاز باز آموزی كنگره برای دامپزشكان است و برگزاری دو كارگاه Electerospinning و نانو سیالات نیز از برنامه های جنبی این كنگره است.

دومین كنگره نانوداروها با همكاری دانشگاه علوم پزشكی اهواز، دانشگاه شهید چمران اهواز و مركز تحقیقات فن آوری نانو و دانشكده داروسازی اهواز از 16 الي 18 اسفندماه در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشكی اهواز ادامه دارد./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.