سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند /

همایش منطقه ای پدافند غیرعامل در خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیركل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری همایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل در این استان خبر داد و گفت: فراخوان ارسال مقالات برای این همایش از دی‌ ماه امسال آغاز شده است.

به گزراش باشگاه خبرنگاران ؛ محمد مطهری فر زمان برگزاری همایش منطقه ای پدافند غیرعامل در خراسان جنوبی را اردیبهشت ‌ماه سال آینده عنوان كرد.
دبیر كمیته فرهنگی و اطلاع رسانی اولین همایش پدافند غیر عامل استان افزود: این همایش بارویكرد امنیت پایدار و با هدف ارتقای فرهنگ پدافند غیرعامل در سطح جامعه و آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مردم برگزار می شود.
وی ضمن مهم برشمردن توجه پدافند غیر عامل اضافه كرد: همایش منطقه ای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی می كوشد ضمن ارائه و مستندسازی دستاوردهای پژوهشی در حوزه پدافند غیرعامل با ایجاد فضای مناسب، تعامل بین صاحبنظران و اندیشمندان را فراهم آورد و با ارتقای دانش و مهارت شركت كنندگان، نقش و جایگاه پدافند غیرعامل به خصوص در بحث امنیت پایدار را بهبود بخشد.
وی عنوان كرد: این همایش در بخشهای مقالات علمی، عكس و بخش ویژه شامل پوستر، طرح فیلم كوتاه و طرح نمایش رادیویی برگزار خواهد شد.
وی هدف اصلی برگزاری این همایش را ایجاد بسترهای پدافند غیرعامل در منطقه شرق كشور عنوان كرد و افزود: برای برگزاری این همایش تا كنون كمیته‌های علمی، فرهنگی و اجرایی تشكیل شده است.
مطهری فر اضافه كرد: استانداری ، ارتش و نیروی انتظامی به عنوان كمیته پشتیبانی ، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مسئول كمیته فرهنگی و اطلاع رسانی و دانشگاه علوم پزشكی و دانشگاه بیرجند در كمیته علمی مشاركت خواهند داشت.
دبیر كمیته فرهنگی و اطلاع رسانی اولین همایش پدافند غیر عامل خراسان جنوبی گفت: علاقمندان جهت شركت در همایش و چگونگی ارسال آثار می توانند به نشانی اینترنتی www.pdc4-sk.irمراجعه نمایند.
اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراكندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مكان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحكامات، استتار، اختفاء، ماكت فریبنده و سازه‌های امن است.
این همایش با حضور استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان وبلوچستان، یزد و كرمان اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی بیرجند برگزارمی شود./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.