سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای عالی نظام پرستاری:

مسئولان با نادیده گرفتن نقش مدیریتی پرستاران به کشور ضرر می زنند

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: پرستاران شیفت عصر و شب بیمارستانها را اداره می کنند و در مدیریت هر جایی که وارد شده اند موفق بوده اند بنابراین مسئولان با بی توجهی به جایگاه مدیریتی پرستاران به کشور ضرر می زنند.




به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران سیدیعقوب جعفری در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: پرستاران توانمندی خود را در بخش های سیاستگذاری و مدیریتی ثابت کرده اند و در هر جایگاه مدیریتی که قرار گرفتند مدیریت عالی داشته اند.

وی گفت: اگر چه در شرایط فعلی بیشترین نقش پرستاران در بخش درمان است و حدود 60 درصد کادر درمانی کشور را تشکیل می دهند اما با توجه به گسترش ارائه خدمت در بخش های سه گانه سلامت در آینده نزدیک شاهد حضور بیشتر پرستاران در بخش پیشگیری سطح یک و سطح سه هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین جدای از نقش های مراقبتی، درمانی، حفاظتی و آموزشی پرستاران در سیاستگذاری و مدیریت نیز توانمندی های زیادی دارند و مدیریت بخش عمده بیمارستانها برعهده پرستاران است به ویژه آنکه در شیفت های عصر و شب پرستاران بیمارستانها را مدیریت می کنند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: از این رو با توجه به تعداد و جایگاه پرستاران به لحاظ حساسیت موضوع باید نقش پرستاران در حاکمیت بالینی و هیئت امنای بیمارستانها و قانونگذاری در بخش سلامت کشور در آینده پررنگتر شود.

جعفری گفت: با توجه به اجرای برنامه پزشک خانواده ضروری است نقش پرستاران در این برنامه نیز پررنگ تر شود.

وی ادامه داد: سیاستگذاری، مدیریت و قانونگذاری در بخش سلامت چیزی نیست که نقش پرستاران کم رنگ یا نادیده گرفته شود و چنانچه این موضوع مدنظر مدیران ارشد سلامت کشور قرار نگیرد قطعاً بیماران و در نهایت بخش سلامت کشور متضرر می شود و این در حالی است که ما نقش پرستاران را در مدیریت سایر عرصه های مدیریتی کشور به خوبی شاهد هستیم./ع



 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.