سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگير الماسي:

گرايش فردي ضرغامي به آثار مستند امري قابل توجه است

گرايش فردي رئيس رسانه ملي به آثار مستند در جهت ثبت، ضبط و پژوهش پيرامون داشته هاي فرهنگي و اصيل جامعه ايراني قابل توجه است.

جهانگير الماسي بازيگر پيشكسوت تئاتر،‌ سينما و تلويزيون درخصوص نخستين جشنواره تلويزيوني جام جم به خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاري اين جشنواره ها در خصوص رسيدن و پيدا كردن يك تعريف مشخص در حوزه فرهنگ بسيار قابل اهميت است.

وي افزود:‌ ما در حوزه فرهنگ كشورمان دچار كمي ادراكات اشتباه هستيم و گاهي الگوها برگرفته از آثار غربي است.

الماسي با بيان اين مطلب كه هنوز بچه هاي شهرستاني نسبت به عرصه بازيگري باوفاترند، اظهار داشت: اهميت و كار بچه هاي شهرستان پيروي آن ها از الگوهاي باارزش، هدفمند و اسلامي به مراتب قابل توجه تر از كار هنرمندان در تهران است.

اين پيشكسوت عرصه تئاتر با اشاره به هدف نسل خود از ورود به اين حرفه تصريح كرد: علت فعاليت نسل من در فرهنگ و هنر تاثير و تداوم يك جريان فلسفي، حكمي،‌ و خدمت به گسترش ارزش هاي اين حرفه بدون توجه به مسئله مالي بود.

الماسي ادامه داد: شرط فعاليت ما در عرصه فرهنگ و هنر حفظ حيات فرهنگي و سياسي و ملي بوده كه بسياري از مسائل ديگر را نيز با خود به همراه مي آورد.

وي تاكيد كرد: بايد درصدد ايجاد دغدغه و برنامه ريزي صحيح و نيز ايجاد بارقه اي درخصوص هدفمند كردن توليدات نمايشي گزارشي را در تلويزيون داشته باشيم.

وي با ابراز گله مندي از آثار تلويزيوني افزود:‌ در حوزه فيلم و سريال متاسفانه همه آثار مثل هم هستند كه اين روند بايد به روز شده و تغيير كند.

الماسي با اشاره به تدابير رياست رسانه ملي ادامه داد: ما به دليل گرايش فردي"ضرغامي" رئيس رسانه ملي به مستند شاهد آثار خوبي با توجه به راه اندازي يك شبكه خاص در اين خصوص هستيم.

وي افزود: "ضرغامي" هميشه در جهت مثبت ضبط و پژوهش پيرامون داشته هاي فرهنگي و اصيل جامعه ايراني و اسلامي تلاش هاي قابل تقدير و ديدني را براي مخاطبان تلويزيون دارد.

الماسي با اشاره به بالا بردن آثار به لحاظ كيفي توسط اين جشنواره ها اظهار داشت:‌ اين جشنواره ها بايد تاثيرگذاري خود را در كيفيت آثار تلويزيوني بالا برد و به لحاظ كمي با توجه به شبكه هاي اضافه شده جاي تبريك به دست اندركاران صدا و سيما دارد.

وي با اشاره به اين امر كه براي روند خوب آثار بايد جلوتر از سليقه مردم حركت كرد، تصريح كرد: بايد جلوتر از سليقه مردم به جهت ايجاد تغيير در افكار و گسترش فرهنگ اصيل ايراني گام برداريم چون در توليدات سمعي و بصري به قاعده بايد رسانه ها پيشتاز باشند.

الماسي افزود: از روش فوق مي توان سليقه مردم و نگاه و نحوه ارتباط آن ها با تصوير را شكل تازه اي بخشيد تا شايد در توليدات كمتر نسل امروز به پول فكر كرده و گام خود را بيشتر در جهت اطلاع رساني مردم بردارند.

وي تصريح كرد:‌ براي تغيير سليقه مردم نبايد به دنبال تجربه هاي غرب رفت چون ما خود منبع غني از اصالت و فرهنگ هستيم.

الماسي خاطرنشان كرد:‌ استفاده از يك غزل حافظ و شاعران ديگر مي تواند بهترين آثار را تقديم مخاطبان به جهت فرهنگ سازي روز افزون كند./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.