سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بيش از 51 درصد فعاليت هاي اكتشافي معادن توسط ايميدرو

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: بيش از 51 درصد فعاليت هاي اكتشافي معادن توسط ايميدرو و شركت هاي تابعه انجام مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، وجيه اله جعفري در پانزدهمين نشست مديران و كارشناسان اكتشافي ايميدرو و شركت هاي تابعه گفت: اكتشاف، اولين موضوع در حوزه فعاليت هاي معدني و نقطه عطف در حركت هاي بعدي بخش معدن است.

وي با اشاره به نوسانات قيمت مواد معدني در جهان افزود: شناخت به موقع از پتانسيل ها، مي تواند ما را در كوتاهترين زمان به نتيجه برساند.

جعفري ادامه داد: سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) و سازمان زمين شناسي به عنوان بازوهاي اجرايي وزارتخانه بايد اطلاعات پايه و روز معدني را تهيه كنند.

سرپرست ايميدرو با بيان اينكه مشخصه اكتشاف، ريسك بالا و هزينه هاي آن است، تصريح كرد: اينكه به دليل ريسك بالا، اكتشاف معادن را رها كنيم، منطق ندارد و جزء راهبردهاي وزارت صنعت ، معدن و تجارت نيست.

جعفري بر لزوم حضور بخش خصوصي در فعاليت هاي معدني و تقويت اين بخش تاكيد كرد و گفت: طبق قانون، چنانچه بخش خصوصي در فعاليتي حضور نيابد، دولت مي تواند در آن ورود كند./ق2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.