سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

14درصد از زنان باردار داراي مشكلات جدي دهان و دندان هستند

عفونتهای دهان و دندان در زنان احتمال زایمان زودرس را تا هفت برابر بیشتر می کند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، در مقاله ای که در کنگره سراسری سلامت نوزاد ارائه شده آمده است : 14 درصد از زنان باردار دارای مشکلات خفیف تا جدی دهان و دندان هستند.

در این مقاله با تاکید بر اینکه کودکانی که یک تا سه هفته زوتر از زمان مقرر به دنیا می آیند بیشتر از دیگر کودکان در معرض خطر مرگ قرار دارند.آمده است: وضعیت دهان از راههای مختلف به بیماریهایی فراتر از دهان ارتباط دارد . هنگامی که لثه ها سالم هستند باکتری های دهان معمولا وارد جریان خون نمی شوند اما بیماری لثه امکان ورود باکتری را به درون جریان خون فراهم می کند .

گاهی درمانهای تهاجمی در دهان و دندان نیز باعث می شود که باکتری ها به درون جریان خون وارد شوند و داروها و درمان هایی که جریان بزاق را کاهش می دهند یا تعادل طبیعی باکتریها در دهان را به هم می زنند نیز ممکن است به تغییرات دهانی منجر شود که وارد شدن باکتری به جریان خون ساده تر می کند

زنان بارداری که بیماری پریودنتال آنها در جریان بارداری بدتر می شود بیشتر در معرض داشتن نوزاد نارس هستند و متاسفانه درمان بیماریهای بافتهای اطراف دندانی در جریان بارداری ممکن است دیگر بیش از حد دیر شده باشد زیرا عفونت ممکن است از قبل در بدن زن منتشر شده باشد .به همین علت داشتن سلامت دهان و دندان و ارزیابی دندانپزشکی پیش از باردار شدن ضروری است .

در این مقاله این طور نتیجه گیری شده است که برای جلوگیری از هزینه های زیادی که صرف مراقبت از نوزاد نارس می شود توصیه می شود که زنان چند ماه قبل از بارداری معاینه کاملی از دهان و دندان داشته باشند و همچنین با رعایت بهداشت دندانها خود را از یک زایمان زودتر از موعد نجات دهند./ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
بله درست است