سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/مدیر عامل شركت پخش فرآورده های نفتی ایران؛

مطالبات جایگاههای سوخت تا پایان امسال پرداخت می شود

مدیر عامل شركت پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: مشكل نقدینگی این شركت برطرف شده و مطالبات همه جایگاههای سوخت كشور تا پایان امسال پرداخت می شود.

جلیل سالاری در جریان سفر به زاهدان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: نظام كاركرد كلیه جایگاههای سوخت در كشور، كارمزدی است و این كارمزد نیز براساس درجه بندی جایگاهها پرداخت می شود.
وی بیان كرد: برطبق روال سالانه كه دولت بودجه این شركت را تعیین می كند، در این چارچوب جایگاهها درجه بندی می شوند و براساس آن مطالبات و كارمزد آنها پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به مشكل نقدینگی كه چند ماه قبل شركت پخش فرآورده های نفتی با آن مواجه شد، دو ماه مطالبات جایگاهها به تعویق افتاد كه با پیگیری های انجام گرفته، بیشتر مطالبات آنها پرداخت شد و سایر مطالبات نیز تا پایان امسال پرداخت می شود.
سالاری وضعیت سوخت در شركت پخش فرآورده های نفتی را بسیار مطلوب ارزیابی كرد و گفت: اكنون به طور متوسط روزانه 11 میلیون لیتر بنزین با نرخ 700 تومان در جایگاههای سراسر كشور عرضه می شود و همچنین به طور متوسط روزانه 44 میلیون لیتر بنزین با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومانی در جایگاهها توسط مردم خریداری می شود.
وی افزود: كارمزد جایگاهها نیز براساس مصوبه دولت و فروش بنزین با نرخ مصوب تعیین می گردد.
مدیر عامل شركت پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: افزایش نرخ بنزین در سال آینده بسته به تصمیم ستاد هدفمندسازی یارانه ها در این زمینه است.
وی همچنین گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه طی یك سال، 13 درصد در مصرف گاز مایع، پنج درصد در مصرف بنزین، 17 درصد در مصرف نفت سفید، بدون در نظر گرفتن انتقال فرآورده مایع به نیروگاهها 9 درصد در مصرف نفت گاز، 39 درصد در مصرف نفت كوره در كشور كاهش وجود داشته كه معادل پنج هزار و 830 میلیارد تومان صرفه جویی در حوزه مصرف فرآورده های نفتی است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.