سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

افزایش 20 تا 30 درصد ی قیمت خواروبار

رئیس اتحادیه خوار‌بار اصفهان گفت: به دلیل تفاوت و نواسانات ارزی که در چند وقت اخیر شاهد آن بودیم، قیمت خوار‌وبار نیز افزایش 20 تا 30 درصدی داشته است.

سید مصطفی بهحق درگفتگو با

خبرنگارباشگاه خبرنگاران

با بیان اینکه قیمت خوار‌بار به دلیل واردات آن بستگی به نوسانات ارزی دارد، تصریح کرد: در صورت وجود ارز دولتی شاهد چنین افزایش قیمتی در خواربار نیستیم.

رئیس اتحادیه خوار‌بار اصفهان افزود: خوا‌ربار ایران از کشور‌هایی مانند چین، هند و کانادا تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان حدود 2 هزار واحد صنفی زیر نظر اتحادیه خوار‌بار قرار دارد، تاکید کرد: این واحد‌ها در مجموع خوار‌بار، آجیل و لبنیات خلاصه‌ شده‌اند.

بهحق ادامه داد: مسئولان واحد‌های صنفی موظف به رعایت کردن نکات قانونی از جمله ارائه فاکتور خرید و نصب برچسب قیمت‌ها روی اجناس خود هستند.

وی در مورد برنج و جایگاه آن در سبد مصرفی مردم با اشاره به اینکه مشکلات افزایش قیمت در مورد برنج خارجی کمتر از خوار‌و‌بار است، تاکید کرد: در مورد برنج خارجی افزایش قیمت نداشته‌ایم.

رئیس اتحادیه خوار‌وبار اصفهان گفت: اداره بازرگانی و غلات برای تنظیم بازار، برنج خارجی را مناسب با بازار مصرف ارائه کرده‌اند.

وی در مورد برنج ایرانی با بیان اینکه میزان مصرف مردم در مورد برنج ایرانی به اندازه 10 درصد برنج خارجی است، تاکید کرد: درست است که برنج ایرانی افزایش قیمت داشته، اما این موضوع تأثیر چندانی در بازار مصرف مردم ندارد./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.