سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضد انقلاب دست به دامن ساواك

چرا پرويز ثابتي آفتابي شد؟

آفتابي شدن پرويز ثابتي سخنگوي ساواك پس از 33 سال و گفتگوي مفصل تلويزيون صداي آمريكا با او از جمله رويدادهاي مهم هفته هاي اخير بود كه در شلوغي اخبار مربوط به انتخابات ناپديد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آفتابي شدن پرويز ثابتي سخنگوي ساواك پس از 33 سال و گفتگوي مفصل تلويزيون صداي آمريكا با او از جمله رويدادهاي مهم هفته هاي اخير بود كه در شلوغي اخبار مربوط به انتخابات ناپديد شد.

جداي از اظهارات ثابتي در اين گفتگوي تلويزيوني، پشت پرده اين حضور از اهميت بيشتري برخوردار است.

اينكه براساس كدام توافقات، سخنگوي ساواك از لايه هاي مخفي فعاليت عليه جمهوري اسلامي بيرون آمده و بروز رسانه اي پيدا مي كند، پرسشي است كه شايد براي كساني كه تحولات و تحركات ضد انقلاب خارج نشين را دنبال مي كنند، يافتن پاسخ آن چندان سخت نباشد.
براساس شنيده هاي "وطن امروز"، در راستاي توافقات صورت گرفته ميان شوراي هماهنگي راه سبز اميد و سلطنت طلبان و ملاقات تني چند از اعضاي آن با رضا پهلوي و گروه هاي سلطنت طلب، پرويز ثابتي به عنوان يكي از مشاوران ارشد سيا و موساد در امور ايران و فرد نزديك به محافل سلطنت طلب نقش علني تري را در اقدامات سرويس هاي غربي در هماهنگي با ضد انقلاب برعهده گرفته است.

يكي از نويسندگان ضد انقلاب در خارج كشور در مقاله اي ورود همراه با گرد و خاك پرويز ثابتي به معادلات سياسي خارج نشينان را نتيجه بي عرضگي گروه هاي اپوزيسيون دانسته و گفته است: اين اقدام يعني اينكه ضد انقلاب پس از ناتواني و ناكامي مكرر با يك عقب گرد 33 ساله دست به دامن ساواك شده است.

نمايش دوباره ثابتي موجب شد تني چند از اعضاي گروهك هاي ماركسيستي نيز در يادداشت هايي به نزديكي شهر سابا عوامل ساواك و گروهك هاي سلطنت طلب اعتراض كنند و آن را "سوداگري سياسي" بنامند.

لازم به يادآوري است كه سرويس هاي اطلاعاتي غرب در تركي كه با پادويي شوراي هماهنگي راه سبز اميد، تدارك ديده اند، قصد دارند همه طيف هاي ضد انقلاب را دو رهم جمع كنند.

در آخرين تلاش ها در اين زمينه قرار بود كنفرانس در واشنگتن در روزهاي 12 و 13 اسفند با حضور گروهك هاي تروريستي، سلطنت طلب، بهائي، منافق و غيره برگزار شود كه اختلافات موجود در ضد انقلاب و برآوردهاي آنان از مشاركت گسترده ايرانيان در نهمين دوره انتخابات مجلس موجب شد دو روز مانده به برگزاري كنفرانس كميته برنامه ريزي كنفرانس با صدور اطلاعيه اي اعلام كند اين نشست لغو شده و زمان و مكان برگزاري آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

از جمله نكات مهم در اطلاعيه كميته برنامه ريزي كنفرانس واشنگتن اين بود كه اكثر اعضاي اين كميته به دنبال كشمكش هاي داخلي، تغيير كرده بودند.
كميته اول برنامه ريزي شامل اين افراد بود:

علي افشاري، احمد باطني، فاطمه حقيقت جو، كوروش صحتي، فريبا داوودي مهاجر، ستاره درخشش، مهرانگيز كار، شيرين عبادي، مهران براتي، محمد تهوري، اميرحسين گنج بخش و يوسف يزدي.

كميته دوم و جديد برنامه ريزي اين اسامي را در بر مي گيرد

مهران براتي، نيره توحيدي، محمد تهوري، آرام حسامي، فاطمه حقيقت جو، اميرحسين گنج بخش، كوروش زندي و فرخ زندي

اردشير اميرارجمند، سخنگوي شوراي هماهنگي راه سبز اميد در جلسه اي محرمانه_ كه "وطن امروز" مفاد آنرا افشا كرد_ درباره شركت نكردن در كنفرانس استكهلم گفته بود: "اصولا به اين قبيل نشست ها مشكوكم، به تجربه برايم ثابت شده رژيم جمهوري اسلامي در اين جلسات نه يكي، دوتا بلكه چندين جاسوس دارد و حتي مي دانم نفوذي هاي جمهوري اسلامي برگزار كننده جلساتي از اين نوع بوده اند و من اين موضوع را به برخي افراد مورد اعتماد دعوت شده به استكهلم گفته ام.
آنها هم وقتي بازگشتند، گفتند ما هم در كنفرانس همين حس را داشتيم."

/ع2


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.