سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس انجمن صنایع غذایی و آرد سازان:

2 عامل موثر در تولید نان کیفی اعلام شد

ریيس انجمن صنایع غذایی و آرد سازان ایران مولفه‌هایی چون مهارت نانوا، ماشین‌آلات و گندم را در تولید کیفی نان موثر دانست و گفت: تنها با ارتقای استاندارد آرد و مهارت نانوایان نمی توان به این مهم دست یافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ سید محمد مرتضوی گفت: اگر می‌خواهیم درجهت رسیدن به خواسته مشتریان و تولید براساس نیاز آنها قدم برداریم باید یکپارچه‌سازی سیستم کشاورزی، اصلاح واریته‌های گندم در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی 20 سال گذشته استاندارد آرد در کشور رعایت شده است، افزود: اما برای گندم به عنوان ماده اولیه آرد استانداردی وجود نداشته و دولت به دلیل حمایت از کشاورز خود را متعهد به خرید هر نوع گندم با هر درجه کیفیت می داند.

مرتضوی با اشاره به اینکه قانون در خرید تضمینی، خرید گندم تا افت ۱۷درصد را مجاز می داند، اظهار داشت: همچنین میزان گلوتن گندم به عنوان معیاری در خرید محسوب نمی‌شود

*تنوع واریته‌های گندم دلیل افت کیفیت

وی یکی از دلایل کاهش افت کیفیت گندم را تنوع واریته‌های گندم دانست و ادامه داد: البته یکنواخت نبودن ماده تولیدی در بخش زراعت به گندم محدود نمی‌شود چراکه تمامی بخش‌های صنایع غذایی هم‌اکنون با این مشکل دست وپنجه نرم می‌کنند.

رییس انجمن صنایع آرد سازان ایران بر این باور است که تولید آرد براساس نیاز مشتری و مصرف‌کننده باید باشد و آرد تولیدی پذیرفته شود.

به گفته وی، در گذشته به دلیل حاکم بودن نظام سنتی در تولید نان و تامین آرد مورد نیاز نوع نیاز نانوایی‌ها مورد توجه قرار نمی‌گرفت اما با آزادسازی قیمت حامل‌های انرژي و خدمات یارانه گندم، آرد و نان، باید تولید براساس نیاز مشتری صورت گیرد./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.