سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تحت پوشش 72هزار خانواده کمیته امداد آذربايجانشرقی

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: 72هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد می باشد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

، دشتی هدف از ترویج سنت نیکوکاری، را فرهنگسازی آن دانست واعلام کرد:تاکنون 72هزارخانواده تحت پوشش کمیته امداد می باشد که باکمک مردم نوع دوست زندگی خود را سپری می کنند.

وی افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد زندگی خود را با حداقل امکانات سپری می کنند که با بررسی نیروهای کمیته امداد نسبت به سال گذشته 8هزارنفر آنها به علت تامین امکانات رفاهی کاهش یافته است.

وی همچنین ادامه داد: این تعداد خانوار از حهت یک خدمتی یا چند خدمتی از جنبه های فرهنگی و اقتصادی مورد کمک رسانی قرار می گیرند.

دشتی خاطر نشان کرد: یکی از تحول های کمیته،بیمه تامین اجتماعی می باشد که به چهار سرفصل بیمه روستایی،بیمه زنان سرپرست خانوار،بیمه قالیبافان و بیمه اشتغال تقسیم می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان یکی دیگر از طرح های کمیته امداد را طرح خود کفایی عنوان کرد و افزود: با توجه به نام گذاری سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری،بالغ بر 4هزار و200 نفر بعنوان مجریان طرح،این برنامه را هدایت می نمایند که افراد تحت پوشش 1700بانک و به مبلغ 300میلیارد جهت اخذ وام معرفی شده اند که تا کنون 31 میلیارد به مردم تعلق گرفته است.

وی همچنین ادامه داد: در بخش جهزیه نو عروسان،قبل از اینکه وام به آنها تعلق گیرد،کلاس های مشاوره و مهارت های زندگی به آنها ارایه شده وسپس پرونده آنها آماده شده و وام به مبلغ یک میلیون تومان به آنها تعلق میگیرد که تا کنون 18 میلیون تومان به دست خیرین جمع آوری شده است.

دشتی خاطر نشان کرد: از بین مراکز درمانی،400 مرکز درمانی نیز طرف قرارداد با کمیته امداد می باشد وی افزود طبق قرارداد کمیته امداد با شرکت توسعه تعاون مسکن و بانک مسکن تابه حال هزارخانواده تحت پوشش در شهرها و هزارو500 خانواده تحت پوشش در روستاها صاحب مسکن شده اند که از کل هزینه های انجام شده یک و نیم میلیارد تومان آن به کمک خیرین خانه ساز پرداخت گردیده است.

دشتی در خصوص فعالیت های فرهنگی کمیته امداد اظهار داشت: ما هر چقدر با فعالیت های فرهنگی بتوانیم روابط اجتماعی بین خانواده ها را بهتر کنیم میزان آسیب در خانواده ها کمتر خواهد شد.

مدیرکل کیمته امداد آذربایجان شرقی در ادمه افزود:در روز های آتی همایشی نیز برای 700پشت کنکوری برگزار خواهد شد تا آشنایی های لازم با کنکور را کسب کنند.

گفتنی است : در یازده ماه گذشته تعداد 2هزار864تخته فرش با دستان خانوارهای تحت پوشش بافته شده وبه قیمت 7میلیارد تومان به فروش رسیده است و همچنین 240هزار راس دام سبک و سنگین در اختیار خانواده های روستایی تحت پوشش قرار گرفته است./س

 

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.