سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت 27 فیلمنامه در بنیاد سینمایی فارابی

نویسندگان سینمایی در فاصله زمانی 21 مهر تا 20 آذر ماه امسال 27 فیلمنامه جدید را در بانك فیلمنامه بنیاد فارابی به ثبت رساندند كه سهم آثاری با موضوع دفاع مقدس در صدر قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این مدت 9 فیلمنامه با موضوع دفاع مقدس در معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی ثبت شد.

از میان این آثار می توان به فیلمنامه 'دلتنگی های عاشقانه' به نویسندگی و كارگردانی رضا اعظمیان اشاره كرد كه 'محمدرضا شرف الدین' مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آن را ارایه كرده است.

'مجتبی راعی' نیز فیلمنامه ای با عنوان ' یك شب یك قرن' در بنیاد فارابی به ثبت رسانده كه خود كارگردانی آن را بر عهده دارد و 'جواد قلی زاده' آن را به این بنیاد ارایه كرده است.

برخاسته از درون، حس هفتم، هم نفس در باد، بیگانه، مونس، فراموش شدگان و آلبوم دیگر عناوین فیلمنامه های ثبت شده با موضوع دفاع مقدس هستند.

در گروه كودك نیز هشت فیلمنامه با نام های 'روز از نو'، 'خواب عروسكی'، 'بازی'، ' راز هما'، 'پنج عصر'، 'صدای پای مادر بزرگ'، 'معلم كلاس چهارم و 'برفی' در بنیاد فارابی ثبت شدند.

بهروز افخمی نیز فیلمنامه ' پایان خدمت' را با موضوع اجتماعی به نگارش درآورده كه حمید آخوندی آن را به بنیاد فارابی ارایه داده تا حمید زرگرنژاد آن را كارگردانی كند.

'زندگی می كنیم'، ' دنیا به توان دو'، 'سزاوار'، 'اكباتان'، 'كلید بهشت'، 'سلام، خداحافظ' و ' جمعه شب' دیگر فیلمنامه هایی هستند كه در گروه اجتماعی بنیاد فارابی به ثبت رسیدند.

در گروه معارف نیز دو فیلمنامه به نام های 'فارابی' نوشته عباس جهانگیریان و 'تراژدی آتش' به قلم مهدی عظیمی میرآبادی در بانك فیلمنامه بنیاد فارابی به ثبت رسیدند./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.