سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دود سيگار موجب تحريك نوزاد مبتلا به دل درد مي‌شود

هواي آلوده به ويژه دود سيگار علاوه بر اين كه مي‌تواند باعث ابتلاي كودك به عفونت تنفسي شود موجب تحريك نوزاد مبتلا به كوليك نيز مي‌شود.

به گزارش سرويس علمي،پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر خليل فريور، متخصص كودكان و نوزادان ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: كوليك نوعي دل درد است كه تكرار مي‌شود و معمولاً براي آن علت خاصي نمي‌توان پيدا كرد علت كوليك مشخص نيست ولي يكي از دلايل شايع گريه در شيرخواران است.
دكتر خليل فريور به والدين كودكان مبتلا به كوليك توصيه كرد: بهتر است شرايطي فراهم شود كه در ساعات عصر و شب مادر و نوزاد كاملاً در آرامش و به دور از هر نوع استرس و خستگي باشند و مي‌توان براي آرامش بيشتر، تهيه شام را به عهده فرد ديگري غير از مادر گذاشت.
وي افزود: ممكن است كودك مبتلا به كوليك در آغوش افراد بزرگسال غير از مادر، بهتر آرام شود به مادر اطمينان دهيد كه مشكلي در شير يا انجام مسئوليت مادري‌اش وجود ندارد و احتمالاً بوي شير باعث تحريك و گريه نوزاد مي‌شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران تصريح كرد: كودكان مبتلا به كوليك بسيار حساسند و بايد در حضور آنها از هر نوع كشمكش و بحث و دعوا خودداري كرد.
وي تأكيد كرد: لازم است كه بعد از هر بار شيرخوردن، هواي بلعيده شده از معده كودك خارج و در اصطلاح آروغ شيرخوار گرفته شود. حركت‌هاي ملايم در هنگام اتومبيل سواري و تكان دادن كودك در گهواره باعث آرام شدن كودك مي‌شود. /ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.