سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان:

بیش از 60 روستای زابل در محاصره شن‌های روان قرار دارند

فرماندار زابل گفت: با وجود توفان‌های شن در سطح شهرستان زابل بالغ بر 60 روستای این منطقه در محاصره شن‌های روان قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛حسین کیخا اظهار کرد: بروز توفان‌های پی در پی در سطح شهرستان که عمدتاً به دنبال خشک شدن دریاچه هامون و بستر رودخانه هیرمند حادث شده است حجم ریزگردها و جابه‌جایی ماسه بادی‌ها را به طور فزاینده‌ای در منطقه گسترش داده است.
وی افزود: توفان‌های شن همه ساله به بخش‌های زیربنایی و تأسیساتی منطقه خسارت زیاد و جبران ناپذیری را وارد می‌کند و این امر نگرش ویژه و نیز اختصاص اعتبارات خاص را برای زابل طلب می‌کند.
فرماندار زابل با بیان اینکه وضعیت آلودگی هوای منطقه با شدت گرفتن توفان‌های گذشته به سه برابر حد بحران رسید، یادآور شد: سرعت توفان در برخی از موارد از 125 کیلومتر هم تجاوز کرد و شرایط زندگی با چنین توفانی مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آورد و فعالیت روزمره مردم را مشکل مواجه کرد.
کیخا بیان داشت: خسارت‌های بنیادی در بخش‌های کشاورزی به ویژه طرح‌های گلخانه‌ای، موتور پمپ‌ها و راه‌های مواصلاتی شهرستان وارد شده است.
وی ادامه داد: با بحرانی شدن شرایط، اکیپ‌های راهداری و هلال‌احمر به منظور کمک رسانی به مردم در مسیر راه‌های مواصلاتی منطقه مستقر شدند تا در صورت اضطرار به افرادی که در طول مسیرهای شهرستان تردد می‌کنند، کمک ارائه دهند.
فرماندار زابل تصریح کرد: شدت توفان در برخی از روزهای گذشته به حدی رسید که موجب افتادن درختان و سقوط تیرهای برق در شهرستان شد.
کیخا گفت: توفان‌های شن شرایط زندگی روزمره را برای افرادی که از بیماری‌های قلبی و تنفسی رنج می‌برند، مشکل ساخته به طوری که حجم افراد مراجعه کننده در زمینه این بیماری‌ها به مراکز بهداشتی و درمانی افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: مسدود شدن راه نهبندان به زابل و زابل به زاهدان در هفته‌های گذشته نیز از جمله عوارض توفان‌های سطح منطقه بوده که برای دو روز این محورها را مسدود کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.