سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد:

ایجاد بانک مشترک صنایع کوچک و صنوف با همکاری مرکز اصناف ایران

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام از ایجاد بانک مشترک صنایع کوچک و صنوف با همکاری مرکز اصناف ایران خبرداد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران، به از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران؛ « فخراله مولایی» درگردهمایی سراسری مدیران اين سازمان با بیان اینکه یک سوم صنایع در شهرکهای صنعتی مستقر است و یک چهارم تولید در این مکان ها محقق می شود افزود: شهرکهای صنعتی نقش مهمی در اشتغالزایی و تولید صادراتی دارند وحدود 50درصد اشتغال صنعت درشهرکها ونواحی صنعتی سراسرکشور در این بخش ایجاد شده است.

وی با اشاره اینکه 27 هزار و200واحد صنعتی هم اكنون در شهرکها ونواحی صنعتی فعال و28هزار و700واحد صنعتی نیز نیمه تمام هستند، افزود: تلاش ما در سازمان این است که ظرفیت تولید در واحدهای فعال را بالابرده و واحدهای نیمه تمام هرچه سریعتر تکمیل کنیم .

مولايي از مدیران شرکت شهرکهای صنعتی خواست تا تمام تلاش خود را برای کیفی سازی شهرکهای صنعتی ورفع مشکلات واحدهای صنعتی بکار گیرند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر صدور خدمات فنی ومهندسی گفت : باید برای توسعه صادرات در شهرکها به تفکیک هر شهرک و میزان صادرات آن برنامه ی مشخص تهیه شود تا سال آینده براساس برنامه تدوین شده حرکت کنیم.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت در ادامه به تدوین لایحه بودجه91 اشاره و تصریح کرد: با تلاش مدیران سازمان وموافقت معاونت نظارت وراهبردی ریاست جمهوری موفق شدیم، دو ردیف اعتباری جدید بمنظور توسعه خوشه های صنعتی و تصفیه پساب صنعتی با اعتبار سالیانه 14 میلیارد تومان دریافت کنیم.

وي همچنین گفت: 31میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سازمانهای توسعه ای برای تکمیل زیر ساختهای عمرانی به این سازمان اختصاص یافت.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در ادامه به تدوین اساسنامه جدید سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران اشاره کرد وگفت: به تازگی اساسنامه جدید سازمان به عنوان سازمانی توسعه ای در عرصه بنگاه های کوچک و متوسط تدوین ونهایی شده ودر انتظار تایید نهایی است.

وی تاکید کرد: با تایید اساسنامه سازمان ، ماموریتهای جدید با روند بهتری اجرا خواهدشد.

مولایی همچنین، ایجاد بانک مشترک صنایع کوچک و صنوف با همکاری مرکز اصناف ایران را از ماموریت های جدید سازمان برشمرد و از ایجاد بانک اطلاعات صنایع کوچک کشور در سال آتی خبرداد.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت، پیاده سازی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره شهرکهای صنعتی و تحقق پرشمارترین خصوصی سازی را از مهمترین برنامه های این مجموعه در سال 91 عنوان کرد وابلاغ طرح طبقه بندی مشاغل را نقطه عطفی در فعالیت سازمان دانست.

وی طرح کمک به نوسازی صنایع در 12 هزار واحد صنعتی با اولویت رفع تبعات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را از برنامه های این سازمان در طول برنامه پنجم برشمرد و تکمیل و راه اندازی طرحهای دارای حداقل 50درصد پیشرفت فیزیکی در سراسر کشور را از مهمترین برنامه های سازمان در سال آتی عنوان کرد./عب

به گفته مولايي با تکمیل و راه اندازی این طرحها در سال 91، بیش از 117 هزار اشتغال در سراسرکشور ایجاد خواهدشد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.