سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

با تغییر سرفصل ها، جزوه محور بودن دروس کنار گذاشته می شود

با تغییر سرفصل دروس دانشگاهی هر 5 سال یکبار، جزوه محور بودن دروس کنار گذاشته می شود.

کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي،آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: بحث تغییر سرفصل دروس دانشگاهی بحثی است که از حدود یک سال پیش طی ملاقاتی که دانشجویان و اساتید با مقام معظم رهبری داشتند، شروع شد و قرار بر این شد که هر 5 سال یکبار سرفصل دروس دانشگاهی تغییر کند.

وی افزود: در رشته های علوم انسانی و سایر علوم با کمک و همکاری شورای تحول علوم انسانی در حال انجام و پیگیری است.

دانشجو به مبحث جزوه محور بودن دروس دانشگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: با تغییر سرفصل ها هر 5 سال یکبار، جزوه محور بودن دروس کنار گذاشته می شود و اگر همچنان شاهد این مورد در سطح دانشگاه ها باشيم، كمتر شاهد به روز بودن اساتید خواهيم بود، که البته نمی توان منکر واقعیت از لحاظ حضور چنین اساتید جزوه محور در سطح دانشگاه ها بود.

*اساتید در پایان هر ترم مورد ارزشیابی قرار می گیرند

دانشجو در ادامه گفت: واقعیت این است که اساتید ما در سطح دانشگاه ها به روز هستند هم از بعد پژوهشی و هم آموزشی چراکه دانشگاه های ما در تراز اول دانشگاه های دنیا قرار دارند و هم اکنون دانشگاه های خارجی حتی طالب دانشجویان مقطع کارشناسی ما هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه بعضی جزوه های اساتید طی چند سال و چند ترم پشت سر هم تکرار می شود گفت: من هیچ وقت عادت ندارم که زحمات گذشتگان را مخدوش کنم اما اگر چنین موردی هم وجود داشته باشد ما هر ترم ارزشیابی استاد از طریق دانشجو را داریم که دانشجویان می توانند نظر خود را به طور کامل نسبت به استاد بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تمام مسائل مطرح شده من همچنان پیگیر مشکل دانشجویان و اساتید هستم تا امکان رشد علم و توسعه علوم هرچه بیشتر در جامعه فراهم شود./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.