سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

رفع تصرف 600 هکتار از اراضی ملی

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: طی 4 ماهه گذشته از 600 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان‌و بلوچستان اظهار داشت: 300 هکتار از اراضی رفع تصرف شده در عرصه مسکن و شهرسازی و 273 هکتار در عرصه منابع طبیعی و بقیه در عرصه‌های دیگر بوده است.
وی با تاکید بر اینکه بجای وقت صرف کردن برای برخورد با افراد جزو باید بدنبال برخورد با دانه درشت‌ها و زمین خواران بود افزود: افراد دانه درشت با استفاده از جهل و بیسوادی مردم بعضی از مناطق زمین‌های دولتی را تصرف و به آنها می‌فروشند.
رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی بر حفاظت از اراضی ملی بیش از رفع تصرف تاکید کرد و گفت: باید در حفظ و نگهداری از زمین‌های رفع تصرف شده کوشا باشیم و اجازه ندهیم تا زمین خواران دوباره از غفلت ما سوء استفاده و آنها را دوباره مورد تصرف کنند.
وی استفاده از تجهیزات الکترونیکی برای حفاظت از اراضی ملی و نصب دوربین در این اراضی را در دستور کار این شورا برای سال آینده قرار داد.
حمیدی بر صدور سند مالکیت مساجد تاکید کرد و گفت: تمام مساجد باید کاربری فرهنگی داشته باشند و طبق گزارش مدیر کل اوقاف استان کارهای مقدماتی برای صدور سند مالکیت 72 مسجد آماده شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.