سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي؛

مطالعات محيطي كمتر مورد توجه قرار گرفته است

عدم شناخت و مطالعات محيطي باعث مي شود فعاليتي را آغاز كنيم كه از آسيب هاي آن مطلع نيستيم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سيدمهدي هاشمي رئيس شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي، در همايش بهداشت حرفه اي و ايمني در كارگاه هاي ساختماني، گفت: در بحث بهداشت اثرات كوتاه مدت و بلندمدتي را در كارگاه هاي ساختماني داريم.
وي با اشاره به اين مطلب كه مبحثي را به نام مبحث 12 داريم كه به بحث ايمني و بهداشت توجه كرده است، افزود:  يكي از مشكلاتي كه همواره در سطح كشور با آن مواجه هستيم، اين است كه بسياري از مقررات وضع شده اجرا نمي شود.
وي اظهار داشت: يكي از دلايل اصلي اين امر عدم شناخت كافي و فرهنگ لازم در اين بخش است. يكي از مهمترين مسائلي كه بايد دنبال شود، ايجاد شناخت لازم و فرهنگسازي در ارتباط با بحث بهداشت و ايمني كارگاه است. اين شناخت و فرهنگسازي محدود به كارگاه ساختماني نخواهد بود و در جامعه ما اين فرهنگ گسترش پيدا مي كند.
هاشمي تصريح كرد: يكي ديگر از نكاتي كه همواره ما را دچار مشكل مي كند، عدم شناخت و عدم انجام مطالعات محيطي است كه موجب مي شود فعاليت يا كاري را شروع كنيم كه از آسيب هاي بعدي آن مطلع نيستيم.

*** عدم استفاده از افراد ماهر در كارگاه هاي ساختماني

رئيس شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي، در ادامه افزود: نكته ديگر كه بايد به آن توجه شود، بحث طراحي ها است. درطراحي ها بايد به محيط زيست، ايمني و بهداشت توجه ويژه اي شود تا بتوانيم با يك مطالعه دقيق طراحي مناسبي نيز داشته باشيم و بر مبناي اين طراحي مراحل بعدي كه بحث اجرا و نظارت و بهره برداري است را دنبال كنيم.
هاشمي اظهار كرد: موضوع تاكيد بر نظم و انضباط كارگاهي در ارتقاء سطح بهداشت و ايمني تاثيرگذار است اين در حاليست كه عدم استفاده از افراد غير ماهر در كارگاه هاي ساختماني يكي از مشكلاتي است كه در اين زمينه وجود دارد.
وي گفت: نكته ديگر بحث استفاده از مصالح استاندارد بوده لذا ما پيش از آنكه به كيفيت و سلامت بينديشيم نگاهمان به بحث هزينه اي كار است./عط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.