سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آثار خريده شده هنرهاي تجسمي پس فرستاده شد

مدتي است كه از تصويب بودجه خريد آثار هنري مي‌‌گذرد اما تاكنون اثر هنري در حوزه هنرهاي تجسمي از سوي سازمانهاي دولتي خريد نشده است و برخي از آثار خريده شده پس فرستاده شد.

افشين زاهدي هنرمند نقاشي - خط در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از راههاي رونق اقتصاد هنر برگزاري نمايشگاههاي هنري است كه البته اين شيوه نه تنها مي‌توانود باعث حركت چرخه لنگ اقتصاد هنر شود بلكه باعث فعاليت بيشتر هنرمندان نيز خواهند شد.

وي گفت: پس از تصويب بودجه يك دهم درصد خريد ‌آثار هنري انگيزه اي مضاعف براي هنرمندان در جهت خلق آثاري بيشتر با موضوعات مختلف فراهم شد.

وي در ادامه گفت: سازمانها دولتي با ارائه آئين نامه اي كه به آنها داده شده موظف به خريد آثار هنري و تخصيص بودجه يك دهم درصد براي خريد آثار هنري شده اند.

زاهدي گفت: در حال حاضر هيچ خبري از خريد و يا سفارش دادن به هنرمندان براي خريد آثارشان نيست.

وي تصريح كرد: اين بار گويا سازمانها و ارگانهاي دولتي موظف شده اند اثر هنري بخرند و اميدواريم كه اين بار آثار هنري خريده شده و به بهانه كمبود بودجه ‌آثار به هنرمندان پس فرستاده نشود.

وي گفت: اگر خريد آثار هنري از سوي سازمانها رونق يابد قطعاً پس از مدتها شاهد رونق اقتصاد هنر نيز خواهيم بود.

وي تصريح كرد: خريد آثار هنري در داخل كشور مي‌تواند باعث جلوگيري از خروج آثار هنري و نيز فروش آنها در ديگر كشورها شود.

وي گفت: بسياري از آثاري كه از سوي هنرمندان به ويژه اساتيد پيشكسوت تجسمي كشورمان خلق مي شود گنجينه اي هنري محسوب مي شود كه بايد حفظ شود.

وي اظهار داشت: اگر اين آثار در د اخل كشور خريداري شود قطعاً به عنوان گنجينه اي هنري ايران باقي مي ماند.

اين هنرمند نقاشي - خط گفت: برخي از گالري و نگارخانه داران در روزهاي پاياني سال اقدام به برگزاري نمايشگاههاي مي‌كنند كه در اين نمايشگاهها بخشي از گنجينه گالري خود را به نمايش و فروش مي‌گذارند البته اين امر تنها يكبار در سال اتفاق مي‌افتد و اين اصلا كافي نيست.

زاهدي گفت: بنابراين سازمانهاي دولتي مي‌توانند در كنار حمايت از اين نگارخانه داران و گالري داران به اقتصد هنر كمك كنند.

وي تصريح كرد: رونق اقتصاد و هنر كه نقشي مهم در پيشرفت هنرهاي تجسمي را به دنبال دارد نيازمند همكاري دولت با مراكز هنري است./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.