سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاخصه معرفی کتاب مفید از سوی معاونت امورفرهنگی برمبنای هویت دینی و ملی است

معاونت امورفرهنگی وزارت ارشاد در اقدامی ویژه و با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای گسترش و ترویج کتابخوانی در جامعه و ترغیب مردم به خرید و مطالعه کتب ارزشمند و مفید درنظر دارد، طرح آزمایشی معرفی کتاب‌های شاخص در گونه های مختلف را به اجرا در ‌آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی این معاونت با شاخصه معرفی کتاب بر مبنای هویت دینی و ملی برای مطالعه اقشار مختلف جامعه و مخاطبان عمومی ده عنوان کتاب را در نخستین گام معرفی نموده است.

به همین منظور ده عنوان کتاب معرفی شده به همراه خلاصه متن و مشخصات مولف و ناشر با هدف اطلاع رسانی دقیق منتشر شده است. اهداف طرح معرفی کتاب خوب و مفید :1) عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری و رفع دغدغه های ایشان در این حوزه 2) الگو سازی مناسب در تبلیغ و ترویج کتاب مفید 3) تشویق و ترغیب اقشار مختلف جامعه به مقوله کتاب خوانی با نگاه فعالانه 4) ایجاد اطمینان در خانواده ها به دلیل معرفی از سوی وزارت ارشاد 5) ارزش گذاری برای کتابخوانی در نهاد ها و ارگان‌ها، 6) آماده سازی بسته فرهنگی با هویت دینی و ملی 7) آشنایی با توانمندیی ها حوزه نشر برای همگان 8) گسترش توزیع کتاب‌های مناسب در کشور 9) افزایش شمارگان 10) افزایش سرانه مطالعه در کشور 11) تشویق برای برگزاری مسابقات کتابخوانی 12) حمایت از ناشران متعهد 13) حمایت از نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب‌های مناسب و ارزشمند 14) دسترسی آسان تر به کتاب های15) آشنایی و همراهی نویسندگان و ناشران و پدیدآورندگان با این موضوع صورت گرفته است.

همانگونه که پیشتر هم اشاره شد ده عنوان کتاب برای تروج کتابخوانی در جامعه از سوی معاونت فرهنگی پیشنهاد شده است که این فعالیت لازمه ساعته ها کار کارشناسی در این معاونت بوده است./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.