سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور عالی رئیس سازمان فنی و حرفه ای اعلام کرد:

استقرار نظام جامع آموزشی مهارت و فن آوری در سال 91

مشاور عالی رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال 91 به دنبال استقرار نظام جامع آموزش مهارت و فن آوری است.

حاجیلو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: سازمان فنی و حرفه ای در سال 91 به دنبال استقرار نظام جامع آموزش مهارت و فناوری است که برای تحقق این امر به زیر نظام در نظر گرفته شده که امیدواریم در سه ماهه اول سال 91 این مهم تحقق پیدا کند.
وی در ادامه تصریح کرد: در سال آینده نظام جامع آموزش مهارت و فناوری به عنوان محور فعالیتها مورد توجه خواهد بود و در کنار این موضوع سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به منظور حرکت سازمان فنی و حرفه ای در راستای دستیابی به سند 1404 به عنوان گام های اولیه مد نظر است.
مشاور عالی ریاست سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال ثابت تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولتی امری ضروری است خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سالانه 3 میلیون نفر را آموزش می دهد که یک سوم این آموزش ها از سوی مراکز دولتی سازمان و در سوم دیگر از سوی بخش خصوصی آموزش داده می شود.
*حدود 2 هزار 200 گواهینامه مهارت در یزد
در ادامه دهقان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران یزد از صدور 2 هزار و 200 گواهینامه مهارت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد اظهار داشت: نزدیک به 800 گواهینامه در بخش ثابت 2500 گواهینامه در بخش روستایی حدود 800 گواهینامه در بخش سیار شهری و 200 گواهینامه در بخش آموزش در زندان ها صادر شده است.
وی در ادامه به مهارت آموزی 2 هزار و 555 کار آموز در مرکر آموزش فنی و حرفه ای خواهران یزد اشاره و تصریح کرد: مهارت آموزان در ده ماهه امسال جاری به میزان 401 هزار و 302 نفر ساعت آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند.
دهقان هم چنین دوره های آموزشی برگزار شده در این مرکز را 31 اردو عنوان کرد.
*شیوع بیکاری قشر تحصیل کرده دانشگاهی
در پایان نیز ابراهیمی نژاد مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با اشاره به انتقال بحث بیکاری به قشر تحصیل کرده و دانشگاهی کشور تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته ، مهارت آموزی اهمیت بسیار زیادی دارد و رفع معضل بیکاری در جامعه نیز در گرو گسترش مهارت آموزی در جامعه و به خصوص برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمان خاطر نشان کرد: علاقه مندان به آموزشهای مهارتی در این استان از طریق دانشگاه پیام نور کرمان با 30 نفر دوره و 48 هزار و 998 نفر ساعت در قالب 11 دوره آموزشی، دانشکده تربیت دبیر فنی شهید چمران با 35 نفر دوره و 234 نفر ساعت، دانشگاه آزاد رفسنجان با 49 نفر دوره و 2940 نفر ساعت دانشگاه پیام نور باغین با 51 نفر دوره و یک هزار و 624 نفر ساعت از آموزش های مهارتی بهره مند شده اند. /ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.