سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشای پرده جدیدی از فساد مالی فیفا

جک وارنر نایب رئیس سابق فیفا در منطقه کونکاکاف از مورد جدیدی از فساد مالی در نهاد اجرایی فوتبال جهان "فیفا" پرده برداشت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، وارنر اقرار کرد حق پخش رقابتهای جام جهانی را در ازای مبلغ یک دلار دریافت کرد تا از نامزدی سپ بلاتر رئیس فیفا حمایت کند و هفت دوره پیاپی حق پخش جام جهانی را با نازل ترین رقم ممکن در اختیار خود گرفته بود.

به گفته وی این اتفاق درست کمی پس از پیروزی بلاتر بر لنارت یوهانسون سوئدی در انتخابات آنزمان فیفا رخ داد.در آن زمان من و بن همام به نفع بلاتر جریان انتقادی علیه یوهانسون به راه انداخته بودیم.

پس از موفقیت بلاتر حق پخش جام جهانی 2002 و 2006 نیز به من تعلق گرفت و نه اتحادیه کارائیب و این پاداش تلاش من برای انتخاب دوباره بلاتر بود.

وارنر وزیر که کار و زیرساختها در دولت ترینیداد و توباگو است، گفت هدیه دیگر فیفا در ازای کارهای غیرقانونی او دو پروژه گل 500 هزار دلاری برای ترینیداد و توباگو بوده است.

وی افزود :حق پخش دو جام جهانی 2010 و 2014 نیز به من فروخته شده و قرار بود حق پخش دو جام جهانی 2018 و 2022 را نیز کسب با حداقل قیمت بخرم.اما من انصراف داده ام.

گفتنی است، وارنر رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی ، مرکزی و حوزه کارائیب بوده ، خود در ماه ژوئن در ارتباط با پرونده رشوه محمد بن همام رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا برکنار و از فعالیت در امور فوتبال منع شده است.

سخنگوی فیفا در مورد اظهارات وارنر گفت : فیفا در مورد آنها تحقیق می کند./ا

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.