سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با محصولات تقلبی با اجرای طرح شبنم

در راستای مبارزه با محصولات تقلبی و زیانبار، طرح شبنم در کشور تدوین و اجرا شد.

دکتر مهداد اردشیری، داروساز با بیان یکی از مهمترین عوامل حفظ و نگهداری سلامت مردم، دسترسی کلیه افراد به کالاهای استاندارد و سالم است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: غذا و دارو جزء اساسی و لاینفک زندگی انسانی ها بوده و عمر و تندرستی افراد به این محصولات وابسته است اما برخی از افراد سودجو با تولید محصولات با کیفیت نازل و یا دارای اثرات مضر و زیانبار موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای اقشار مختلف مردم می شوند.

وی با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با محصولات تقلبی و زیابنار طرح شبنم در کشور تدوین و اجرا شد، اذعان داشت: این طرح در واقع دو رسالت اصلی دسترسی مردم به محصول سالم و نظارت اقتصادی بر روند توزیع کالا و تحصیل درآمدهای مالیاتی برای کشور را در بر دارد.

دکتر اردشیری با تأکید بر این طرح کلیه محصولات وارداتی دارای یک شماره بارکد اختصاصی برای هر عدد محصول وارد شده است خاطرنشان کرد: این شماره بارکد اختصاصی قابل کنترل و پیگیری است و هیچ یک از بارکدها تکراری نیست.

وی در بیان روند عملیاتی این طرح افزود: ابتدا واردکننده محصول مشخصات آن را به مجری طرح شبنم (شرکت تعاونی اعضای انجمن داروسازان ایران) اعلام نماید و بعد از کنترل و تأیید آن توسط وزارت بهداشت و درمان به تعداد محصول وارد شده بارکد اختصاص تولید و چاپ می شود سپس این بارکدها برروی محصول الصاق می شود./عط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.