سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

ثبت بيش از 9 هزار فوت معوقه در سیستان و بلوچستان در اجراي طرح ضربتي ثبت فوتهاي معوقه

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان از ثبت بيش از 9هزار فوت معوقه در سطح استان سیستان و بلوچستان در اجراي طرح ضربتي ثبت فوتهاي معوقه خبر داد.

علی زاهدی نیا در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: دیرثبتی و کم ثبتی وفات یکی ازمشکلات عمده استان سیستان وبلوچستان درثبت واقعه وفات است.
وی ادامه داد: با اهداف ثبت فوتهای معوقه سالهای قبل که تاکنون به ثبت نرسیده اند، تعیین تکلیف اسناد سجلی افراد متوفي، به هنگام نمودن پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور و جلوگیری از پرداخت یارانه و سودسهام عدالت به اشخاصی که ازشناسنامه های افراد متوفی سوء استفاده می نمایند با ثبت وقايع وفات در سامانه مركز آمار ايران طرح فراخوان ثبت فوتهاب معوقه در استان اجرا شد.
وی اظهار کرد: دراین طرح كه ازتاریخ اول مهرماه 1390 لغایت 30 آذر ماه 1390 اجرا گرديد، به مردم شریف استان سه ماه فرصت داده شد تا بدون اینکه مورد پیگرد قانونی قرارگیرند نسبت به ثبت وقایع فوت قدیمی که درخانواده شان اتفاق افتاده و تاکنون به هردلیلی ثبت نشده است اقدام نمایند.
وی تاکید کرد: در این راستا و در این مدت، برنامه هایی شامل پیگیری برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی شهرستانهای سطح استان، پخش تیزر ازمرکز صداوسیمای استان شبکه هامون، اطلاع رسانی از طریق درج فراخوان در وب سایت اداره کل، چاپ تعداد 220 بنر بزرگ و نصب آن در معابر عمومی شهرهای استان، چاپ تعداد 5000 پوستر بزرگ و توزیع در ادارات، خانه های بهداشت ، دهیاریها ، ناوگان حمل ونقل درون شهری در سطح استان را از نتایج حاصله از اجراي اين طرح در بازه سه ماهه اجراي طرح برشمرد.
زاهدی نیا ادامه داد: در مقايسه با آمار ثبت فوت در 6 ماهه ابتداي سال كه معادل 9 هزار و 442 واقعه است نشان دهنده عملكرد موفقيت آميز اين طرح در استان است و در مجموع در يازده ماهه اول سال جاري تعداد 24 هزار و 158 واقعه وفات ثبت شده كه در مقايسه با عملكرد سال گذشته استان 28.4 درصد رشد را نشان مي دهد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.