سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار اف بي آي درباره آسيب‌پذيري آمريكا مقابل حملات سايبري

رييس اف بي آي درباره تهديد حملات سايبري عليه آمريكا هشدار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، "رابرت مولر" رییس پلیس فدرال امریکا اف بی آی در کنفرانس امنیت سانفرانسیسکو گفت جرایم سایبری به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک تهدید بزرگ برای امنیت امریکا در سطح تهدیدهای گروههای تروریستی از جمله القاعده است.

مولر در کنفرانس سالانه امنیت اطلاعات و رمزنگاری در سانفرانسیسکو گفت  هکر های دولتی بسیار صبور و در حال بررسی فرصتهای احتمالی هستند. آنها از زمان پول و منابع کافی برای اجرای طرحهای خود برخوردارند و این امکان وجود دارد که با استفاده از تنها یک شکاف، آسیبی جدی به امریکا وارد کنند.

رییس اف بی آی گفت: تروریسم دیگر تنها اولویت اصلی اف بی آی نیست و انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور تهدید حملات سایبری تبدیل به بزرگترین تهدید برای امریکا شود.

وی گفت: اگرچه تاکنون تروریست ها از اینترنت برای حملات سایبری گسترده استفاده نکرده اند با این حال نباید این مسئله را دستکم بگیریم.

وی گفت پلیس امریکا در تدارک و آماده سازی خود برای مبارزه با تبهکاران سایبری تیمی ویژه با 56 دفتر عملیاتی و یک هزار نیرو و تحلیلگر که دایما اینترنت را زیر نظر دارند تشکیل داده است.

رابرت مولر افزود: پلیس فدرال امریکا در حال حاضر بر سه تهدید اصلی شامل تروریسم، جنایات سازمان یافته و نیز جاسوسیهای سایبری دولتی متمرکز است.

وی به رغم اینکه به نام چین اشاره نکرد اعتراف کرد حضور پررنگ این کشور در چشم انداز تهدیدهای پیش روی امریکا به چشم می خورد./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.