سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار اشرف نوري:

مردم با حضور به موقع خود در 9 دي فتنه و فتنه گران را جارو كردند

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: 9 دي نشان داد كه مردم از مسئولين جلوتر بوده و با حضور به موقع خود در صحنه فتنه و فتنه گران را جارو كردند.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران ، سردار علي اشرف نوري معاون سياسي سپاه در نشستي كه به عنوان پرسش و پاسخ دانشجويي با رويكرد بصيرت افزايي در دانشگاه علوم تحقيقات دانشگاه آزاد به همت بسيج دانشجويي برگزار شد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا واقعا ايران توان نظامي بازدارنده در مقابل آمريكا را دارد، اظهار داشت: امروز پيشرفته ترين موشك ها در جمهوري اسلامي توليد مي شود البته مي توان گفت كه برخي از موشك هاي ايران از موشك هاي آمريكايي هم پيشرفته تر هستند.
معاون سياسي سپاه ادامه داد: در وادي 8 سال جنگ ايران و عراق با وجود اينكه ايران سلاح پيشرفته اي در اختيار نداشت دشمن را مجبور به عقب نشيني و تسليم كرد.لذا در حال حاضر موشك هاي ما برد 2000 كيلومتري دارند و اگر احتمال اينكه حمله آمريكا به ايران وجود داشته باشد با اين حمله بخشي از منافع ما تخريب مي شود ولي در مقابل اولين موشك ايران به سمت قلب اسرائيل هدف گذاري شده و اين انفجار كل اسرائيل را با خاك يكسان خواهد كرد.
سردار نوري در پاسخ به سوال دانشجوي ديگري در رابطه با اينكه با وجود روشنگري و جواب دندان شكن مردم در 9 دي و افراد خطاكار، هنوز افرادي در دولت وجود دارند كه مخالف خط  مقام معظم رهبري عمل مي كنند، گفت: آيا هركسي كه در داخل مخالف خط رهبري عمل كرد بايد از بين برود، يا به وي مهلت داده شود تا شايد اصلاح گردد. بعد از فتنه مردم شعار اعدام سران فتنه را سردادند اما آيا آنان بايد سريع اعدام مي شدند؟بايد براساس فرمايشات مقام معظم رهبري به افراد مهلت داده شود تا اصلاح شوند ولي اگر بر مواضع خود پافشاري كردند آن زمان با آنان برخورد قاطع صورت مي گيرد.
وي افزود: ما در داخل كشور ماموريت هاي بزرگتري داريم و نبايد كشور را درگير جنگ داخلي كنيم و نظام تحمل افراد و سليقه هاي متفاوت را دارد.
معاون سياسي سپاه تاكيد كرد: سپاه را متهم به دخالت هاي سياسي در امور كشور مي كنند اما افراد نظامي و سپاهيان به عنوان پاسدار انقلاب داراي وظيفه قانوني دفاع از انقلاب اسلامي هستند.
سردار نوري در پاسخ به سوال دانشجوي ديگري مبني بر اينكه آيا سپاه در جريان فتنه بسيج را مامور به سركوب كرده بود بيان داشت: سپاه هرگز هيچ ارگاني را مامور به سركوب داخلي افراد نكرده ولي در جريان فتنه بسيجيان براساس روحيه دفاعي خود حتي از سپاه هم جلوتر رفته بودند.
معاون سياسي سپاه در پاسخ به سوال دانشجويي كه پرسيد، آقاي جاسبي در كدام دسته بندي سياسي قرار مي گيرد گفت: جاسبي وصل به ولايت بوده و انشاءالله اين وصل بودن به ولايت راه نجاتي براي او باشد اما دانشگاه آزاد در جريان فتنه كارنامه قابل قبولي ارائه نكرد و كارهايي را انجام داد كه كمكي به فتنه محسوب مي شود، ولي رئيس فعلي دانشگاه آزاد بايد صراحتا مواضع خود را در مقابل خط فتنه مشخص كند وهر كسي كه با شفاف سازي مواضع خود را مشخص نمايد نظام با آغوش باز او را مي پذيرد.
وي تاكيد كرد: 9 دي نشان داد كه مردم از مسئولين جلوتر بودند و در مواقعي كه مسئولين توانايي كنترل فتنه را نداشته باشند، مردم خود وارد صحنه مي شوند و فتنه و فتنه گران را جارو مي كنند.
معاون سياسي سپاه خاطرنشان كرد: شعارهاي مردم در 9 دي نشان از پايبندي آنان به ولايت بود و دانشجويان بايد به وظيفه مطالبه گري خود در مقابل تخطي مسئولان عمل كنند.
سردار نوري معاون سياسي سپاه در پاسخ به آخرين سوال دانشجويان درباره بودجه سپاه گفت: بودجه سپاه پاسداران تعريف شده بوده و سپاه بودجه اجرا كردن پروژه هاي بزرگ را دارد و براي ساختن هواپيماهاي بدون سرنشين با مهندسي معكوس بودجه قابل توجهي را لحاظ كرده است./خ

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.