سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تركي در نشست خبري اعلام كرد؛

برخورد با تخلف هواداران نامزدها در تهران

رئيس هيات بازرسي ستاد انتخابات استان تهران اظهار داشت:‌از آغاز راي گيري تا كنون با تعدادي از هواداران بعضي نامزدها كه اقدام به تبليغ كرده بودند برخورد شده است.

نعمت الله تركي رئيس هيات بازرسي ستاد انتخابات استان تهران در نشست خبري اظهار داشت:‌چهارمين ركن برگزاري انتخابات در كشور هيات بازرسي است و در استان تهران با توجه به انبوه جمعيت اين هيات‌ها سازماندهي و آموزش هاي لازم را كسب كرده‌اند.

وي با بيان اينكه در تهران 6 حوزه اصلي و 8 حوزه فرعي وجود دارد گفت:‌ 6 هزار و 400 بازرس در حوزه‌هاي مختلف تهران مشغول فعاليت هستند.

تركي اظهار داشت: از ابتداي آموزش بازرسان تا كنون 74 هزار نفر ساعت آموزش تخصصي صورت گرفته و اين آموزش‌ها تا پايان روز گذشته به اتمام رسيده است.

معاون استاندار تهران تصريح كرد: در هر شعبه يك بازرس و در هر 10 شعبه يك سربازرس بر فرايند برگزاري انتخابات نظارت دارند.

وي از دريافت 530 گزارش خبري از حوزه‌هاي فرعي و اصلي تهران از روزهاي اوليه ثبت نام انتخابات تا كنون خبر داد و گفت:‌ اين گزارش‌هاي خبري منجر به برخورد با دو كارمند اداري مبني بر استفاده از اموال دولتي براي تبليغات كانديدا بوده كه به تخلفات اداري انعكاس داده شده است.

تركي درباره بروز تخلفات در امروز اظهار داشت:‌ تعدادي از هواداران برخي از كانديداها اقدام به تبليغ غيرقانوني داشتند كه تذكرات لازم به آنها داده شده و گزارش آن روانه وزارت كشور شده است.

به گفته تركي هيچ يك از بازرسان حق برخورد با متخلفان انتخاباتي را ندارند و بازرسان فقط بايد مستندات را به هيات بازرسي ارسال و در صورت تاييد اين هيات به وزارت كشور منعكس شود.

وي از تخلف يك بازرس در يكي از حوزه‌هاي انتخابيه خبر داد و گفت:‌براساس گزارشات رسيده يك بازرس اقدام به تبليغ براي جريان خاصي كرده بود كه احضار و حكم بازرسي از وي پس گرفته شد.

تركي اظهار داشت: در روند انتخابات كشور هر يك از بازرسان له يا عليه نامزد يا جرياني تبليغ كنند تخلف محسوب مي‌شود و مردم مي‌توانند گزارش آن را به هيات بازرسي اعلام كنند.

وي حضور مردم در انتخابات را پرشور ارزيابي كرد و گفت: اين دوره از انتخابات نسبت به دوره گذشته بي سابقه برگزار شده و از ابتداي امر حضور مردم چشمگير بوده است./ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.