سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوردهای ماژولار توان الکتریکی ماهواره امیرکبیر را تامین می کند

یکی از بخشهایی که باعث تامین توان الکتریکی در ماهواره دانشگاهی امیرکبیر شده ، بوردهای ماژولار است.

حسین مصطفوی مدیر اجرایی پروژه ماهواره دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار گروه نجوم و هوافضای باشگاه خبرنگاران گفت: در ماهواره دانشگاهی امیرکبیر بوردهای ماژولار توان الکتریکی که ساخت دانشگاه صنعتی امیرکبیر است برای توان دهی به ماهواره نصب شده است.

وی افزود:‌این بوردها در کلاس LED طراحی شده و قابلیت طراحی به صورت سفارشی در زمان مناسب را دارد.

مصطفوی تنظیم توان تولیدی، کنترل شارژ باتری، بخش توزیع حفاظت و تبدیل سطوح ولتاژ را از جمله بخشهای بوردهای توان الکتریکی دانست.

* بوردهای ماژولار می توانند حدود 100 وات برق تامین کنند

وی تصریح کرد: این بوردها قادر هستند تمام اطلاعات جزیی باتری،‌پانل خورشیدی، جریان،‌ولتاژ و وضعیت قطعات مختلف را از طریق پروتکل دادهCAN و یا سریال به سیستمهای جانبی خود انتقال دهند.

وی تامین توان تا حدود 100 وات،‌تنظیم توان تولیدی با استفاده از ردیابی توان بیشینه، کنترل شارژ باتری و حفاظت و شارژ باتری وحفاظت اتصال کوتاه و اضافه بار خطوط توزیع را از ویژگیهای بوردهای توان الکتریکی دانست.

مصطفوی تاکید کرد: همچنین ارائه سطح ولتاژ رگوله شده استاندارد، مانیتور تمام داده های مختلف باتری،‌پانل خورشیدی و ولتاژ از جمله دیگر مزایا و ویژگیهای این قطعه است.

وی خاطر نشان کرد:‌تمامی مراحل طراحی، تولید و تجمیع و تست بوردهای توان الکتریکی بر اساس استانداردهای ECSS انجام شده است./ص
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.