سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

حماسه سازان كرد مهاباد بار دیگر وفاداری خود را به نظام نشان دادند

اینجا مهاباد است، شهر حماسه سازان كرد اعم از پیر و جوان، مرد و زن، همان هایی كه خالق حماسه مردمی در روز راهپیمایی 22بهمن بودند، امروز برای خلق حماسه ای عظیم تر به پای صندوق های رای آمده اند تا بار دیگر وفاداری خود را به نظام و انقلاب اسلامی نشان دهند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ، از دقایق اولیه شروع زمان رای گیری، مردم مهاباد، گروه گروه به شعب اخذ رای آمده اند و سوز و سرما، برف و لغزندگی در معابر و هیچ عامل دیگری در حضور باشكوه آنها تاثیر نگذاشته و هر زمان به تعداد رای دهندگان اضافه و صف های رای گیری نیز شلوغ تر می شود.

حضور مردم مهاباد در شهر و روستا، با لباس های محلی كردی رنگارنگ و چشم گیر بودن شركت رای اولی ها، شور و اشتیاق زیادی در محل های اخذ رای ایجاد كرده و تك تك اینها به مثابه قطره هایی هستند كه در كنار هم به زودی تبدیل به دریای عظیمی خواهند شد.

گرمای حضور افتخار آفرین مردم مهاباد در پای صندوق های رای تا اندازه ای است كه سوز سرمای حاصل از بارش شدید برف احساس نشده و مردم همچنان در صف های طولانی ستادهای رای گیری ایستاده اند تا حضور پر رنگشان در این روز بزرگ و ملی را به اثبات برسانند.

گویا این دانه های سپید رنگ برف، برف شادی در این جشن بزرگ بوده كه از فراز آسمان به زمین مردمان حماسه ساز این شهرستان نازل می شود.

مادران و پدران دست در دست كودكان خود دقایق زیادی در صف های طولانی به انتظار ایستاده و تعدادی دیگر نیز با در آغوش گرفتن نوزادان خود، آنها را هم برای خلق حماسه های این چنینی آماده می كنند.

یك زوج جوان مهابادی كه هر دو لباس محلی كردی به تن دارند، با شوق زیادی در پای صندوق رای آمده و و زن جوان با زمزمه ذكر صلواتی در زیر زبان، رای خود را به داخل صندوق انداخته و راه را برای همشهریان دیگرش باز می كند.

تعدادی از رای اولی ها كه همراه دوستانشان به پای صندوق های رای آمده اند، فضای مكان رای گیری را از شادی پر كرده و آنها همچنان منتظر هستند تا برای اولین بار برگه های رای گیری را دریافت كرده و نام نامزد مورد نظر خود را روی آن نوشته و نثار صندوق های رای كنند.

سالمندان مهابادی نیز كه اغلب به دلیل بارش برف ناگهانی در این شهر، شال و كلاه كنان، به شعب اخذ رای آمده اند، شلوغی شعب و صف های طولانی مانعی برای حضور گرم آنها در پای صندوق های اخذ رای نشده و این حضور گرمی و صمیمیت خاصی به شعب داده است

نه تنها مردم شهر و روستا در مهاباد، بلكه مردم استان آذربایجان غربی و سراسر میهن ایران اسلامی مان، صاحب این حماسه پر صلابت و بزرگ هستند و با توجه به این كه هنوز ساعات زیادی به اتمام زمان قانونی رای گیری و حضور پر افتخار مردم در این صحنه ملی مانده، این حضور با چند كلام قابل بیان نبوده و باید منتظر ادامه این حماسه ملی و جاودان بمانیم./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.