سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکمل هاي دارويي حاوي فيبر به تنهايي تامين كننده فيبر بدن نيستند

كارشناس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: مکمل هاي دارويي حاوي فيبر، اثرات مفيد فيبر در موادغذايي را ندارند.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، سعيده معاني اظهار داشت: روزانه از هر دو دسته فيبرهاي محلول و غيرمحلول در آب استفاده كرده براي مثال استفاده از انواع نان هاي سبوس دار، انواع ميوه ها، انواع سبزي ها، حبوبات، انواع مغزها توصيه مي شود.

وي افزود: مصرف موادغذايي فيبردار را در 3 وعده اصلي غذايي و دو ميان وعده تقسيم كرده و براي پيشگيري از نفخ از مصرف زياد موادغذايي فيبرداردر يک وعده خودداري كنيد و در صورت کمبود فيبر در رژيم غذايي روزانه و تمايل به افزايش آن توصيه مي شود براي پيشگيري از نفخ و اسهال مقدار توصيه شده فيبر را کم کم در برنامه غذايي خود افزايش دهيد.

به گفته اين كارشناس تغذيه، به جاي مصرف نان هاي سفيدكه فاقد فيبر مي باشد از انواع نان هاي سبوس دار و نان سنگک استفاده شود و به جاي استفاده از انواع کمپوت بهتراست از انواع ميوه هاي تازه که داراي فيبر بيشتر و قند کمتري هستند استفاده شود.

وي تصريح كرد: بهتر است به جاي استفاده از پلوهاي ساده از پلوهاي مخلوط مانند عدس پلو، لوبيا پلو و ماش پلو بيشتر استفاده كنيد تا فيبر بيشتري دريافت كنيد./عط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.