سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتايج يك تحقيق نشان داد:

مواد لبني آلوده عامل 65 درصد موارد بروسلوز

نتايج يك تحقيق در كشورمان نشان داد كه حدود 65 درصد موارد بروسلوز از طريق مواد لبني به ويژه شير آلوده ايجاد شده است.

منصور افضلي متخصص بيماري هاي عفوني و گرمسيري در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بروسلوز از جمله بيماريهاي شايع عفوني در ايران است كه در بسياري از موارد علايم آن با علايم برخي از بيماري ها اشتباه مي شود.

وي افزود: تب، درد مفاصل و حتي استخوان ها، ضعف، بي حالي تعريق و كم خوابي  از جمله مهمترين علايم بيماري بروسلوز است كه در تشخيص اين علايم بايد بيشتر دقت شود.

افضلي با بيان اينكه تاكنون مطالعات گوناگوني در خصوص دلايل بروز و ابتلا بروسلوز صورت گرفته است تاكيد كرد: نتايج يك تحقيق در كشورمان نشان داد كه حدود 65 درصد موارد بروسلوز، از طريق مواد لبني به ويژه شير آلوده ايجاد شده است.

وي گفت: بقيه موارد بروسلوز به طور عمده مربوطه به مصرف ساير فراورده هاي دامي به ويژه گوشت آلوده به ميكروب بروسلا بوده است.

اين متخصص بيماري هاي عفوني و گرمسيري يادآور شد: بروسلوز بيماري عفوني است كه به طور اوليه حيوانات اهلي و وحشي را درگير مي كند و مي تواند به راحتي از طريق حيوانات به ويژه انواع مختلف دام به انسان منتقل شود.

افضلي خاطرنشان كرد: بروسلوز يك بيماري چند سيستمي است و علايم و عوارض آن مي توانند بسيار متعدد بوده و با ساير بيماري هاي عفوني و حتي غير عفوني اشتباه شود.

وي گفت: با انجام آزمايش و بررسي هاي دقيق مي توان بيماري بروسلوز و علت دقيق و قطعي آن را مشخص كرد./عط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.