سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعارها و پلاکاردهاي ضد صهيونيستي در جنبش اعتراضي مردم آمريکا

در ميان شعارهاي مردم امريکا در جنبش اعتراضي ضد سرمايه داري در اين کشور، شعارهاي ضد صهيونيستي زيادي مشاهده مي شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، شمار بسيار زيادي از تظاهرکنندگان جنبش ضد سرمايه داري که در بيرون از يک مرکز خريد عمومي بزرگ در امريکا تجمع و راهپيمايي کرده بودند؛ پلاکارد هاي معمولِ نهضت ضد وال استريت، مانند "طمع و آز شرکت هاي بزرگ" يا "ما نود و نه درصد هستيم" در دست داشتند. روي يکي از پلاکاردها نوشته شده بود، "قطع بودجه هاي آموزشي، به مثابه جنگ طبقاتي است"، زيرا در اين صورت فقط ثروتمندان مي توانند فرزندان خود را به مدارس و دانشگاه هاي خوب بفرستند.

در عين حال، نکته جالب توجه در مورد اين تظاهرات، شعارهاي ضد اسرائيلي بود بگونه اي که روي پارچه اي بزرگ خطاب به دولتمردان امريکا نوشته شده بود: "بودجه نيازهاي جامعه امريکا را تامين کنيد؛ نه بودجه جنايات اسرائيل را".

روي پلاکارد ديگري نوشته شده بود "به ما بپيونديد". روي پلاکارد زردرنگي اين جمله درج شده بود، "درآمدِ يک صاحب شرکت سرمايه گذاري، از مجموع دستمزدهاي هفتاد هزار نفر که در ارتش امريکا خدمت مي کنند، بيشتر است".

مجلس نمايندگان و کنگره امريکا مانند موم در دستان لابي هاي مختلف بويژه لابي صهيونيست قرار دارد که نبض کارتلها و تراستهاي بزرگ اقتصادي امريکا را در دست دارند .

"ناديا لابياد" يکي از معترضان جنبش تسخير وال استريت در نيويورک با تاکيد بر نقش لابيها گفت: در جامعه ما لابي ها انقدر با نفوذند و انقدر پول دارند که مي توانند بر نمايندگان کنگره در مجلس نمايندگان و سنا اعمال فشار کنند اما انان مدافع منافع ما نيستند بلکه نمايندگان شرکتهاي غول پيکر هستند./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.