سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتاميه نخستين جشنواره تلويزوني جام جم؛

علي دارابي:توليدات پاك و اخلاق گرا،تلاش در بيان حرفهاي جدي دارد

معاونت سيما گفت:رسانه ملي با شعار توليدات پاك و اخلاق گرا تلاش در بيان حرفهاي جدي با هدف انتقال تجارب و ايجاد فضايي سالم وسازنده برا نسل جوان دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛علي دارابي،معاونت سيما در اختتاميه نخستين جشنواره تلويزوني جام جم افزود: همه همكاران ما در رسانه ملي بخصوص اعضاي عالي شوراي اجرايي و سياستگذاري و دبير اختتاميه و اعضاي بررسي آثار به قضاوت و صدور راي همت گماشتند.
وي ادامه داد:زمان كوتاهي داريم كه با عصر آنالوگ وداع كنيم و وارد عصر ديجيتال شويم.اگر امروز را عصر مجازي ناميدند؛دليل آن بازآفريني رسانه هايي هستند كه صلح و دوستي را در قالب تلويزيون به نمايش درمي‌آورند و جنگ و صلح در استوديوهاي تلويزيون رقم مي‌خورد .

وي ادامه داد:در اين عصر،رسانه ملي با شعار "رسانه به عنوان توليدات پاك و اخلاق گرا "تلاش در زدن حرف هاي جدي دارد كه اگر با هدف انتقال تجارب و ايجاد فضايي سالم و سازنده براي نسل جوان در حوزه برنامه سازي و نكوداشت و تقدير از هنرمندان بدانيم ؛با اين نگاه برگزاري جشنواره از اهميت خاصي برخودار است.
دارابي اظهار داشت:نخستين جشنواره تلويزيوني پويانماي ،مستند و تله فيلم ها در تلويزيون برگزار شد.ما در رسانه ملي به دنبال اين هستيم كه ايران را به عنوان قطب انيميشن در دنيا قرار دهيم و اين جزو وظايف و تكليف امروز ما در حوزه پويانمايي است.
وي گفت:بحث فيلمهاي تلويزيوني با وجود مديريت "ضرغامي" بيش از چندهزار شغل ايجاد كرد؛ما در معاونت سيما توليدات بدون پژوهش و تحقيق را ممنوع كرديم؛چرا كه توليدات بايد مخاطب درون و فراملي را مدنظر قرار دهد.توليدات ما بايد برخوردار از يك مباني فكري باشد.
وي ادامه داد:ترويج انديشه هاي ديني،بحث طنز وكمدي به عنوان يك راهبرد جدي و ايجاد نهضتي براي توليد و تربيت فيلمسازان و بحث توجه به همه اقوام و قوميتها كه تنها منحصر به تهران به عنوان پايتخت نيست؛بايد حتي لهجه هاي هنرمندانه در آثار باشد.
دارابي اظهار داشت:با تاكيدات جدي "ضرغامي" بايد توليدات سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را افزايش دهيم و برنامه هاي چند سال آينده را در دستور كار قرار دهيم.
وي افزود:با تشكيل دبيرخانهجشنواره، نخستين توليدات تلويزيوني در ابعاد متفاوت برگزار مي‌شود.
همچنين؛ "مهدي فرجي" مدير شبكه يك سيما و دبير نخستين جشنواره تلويزيوني جام جم گفت:اين جشنواره يادآور نام جشنواره براي جماعت هنرشناس و به نوعي دوباره ديدن و محفلي براي قضاوت و برگشت به خويشتن است و اينك خوش نيكو است،براي جماعت رسانه ملي و براي ما كه از قالب تلويزيون با ميليون ها مخاطب در ارتباط هستيم، با جماعتي مي‌خنديم و گريه مي‌كنيم.
وي اظهار داشت:مهرماه با مهردوستان 1280 اثر به دبيرخانه در خصوص پويا نمايي،تله فيلم و مستند راه پيدا كرد.جشنواره جام جم امشب به كار خود پايان مي‌دهد.كه يكي از شيوه هاي رشد برگزاري جشنواره ها براي فضاي رقابتي و حمايت از آثار فاخر رسم رسانه ملي شود ،تا در حوزه فيلم هاي تلويزيوني به يك استاندارد صحيح برسيم.
وي خاطر نشان كرد:جشنواره محفل هنرمندان و كارشناسان رسانه ملي،برگزاري آن گام ديگر براي رسيدن به نمايش و ساخت آثار جذاب از فيلمسازان و هنرمندان است./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.