سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهرام در آستانه یک فصل بازی بدون شکست؛

اولین اعتراض رسمی دانشگاه آزاد به داوران

تیم بسکتبال مهرام بار دیگر یک پیروزی صد امتیازی را در سوپر لیگ تجربه کرد اما این بار دانشگاه آزاد به قدری از داوری بازی شاکی بود که پیش از ترک زمین توسط بازیکنان ، اعتراض رسمی این تیم به مسئولان سازمان لیگ ارائه شد.

به گزارش

خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران

با مصدومیت پویا تاجیک تیم دانشگاه آزاد بدون کاپیتان به جنگ مهرام رفت اما مهرام که از یک طرف ترجیح می داد به بازیکنان اصلی برای بازی غرب آسیا مقابل ذوب آهن فشار نیاورد و از طرف دیگر حاضر به قبول یک شکست در لیگ نبود برخلاف چند بازی گذشته تا دقایق آخر هم بازیکنان اصلی را در زمین نگه داشت.


در حالی که تا اواخر کوارتر اول بازی با شرایطی تقریبا مساوی پیش می رفت، موسی نبی پور که سرو صدای زیادی در پایان بازی ایجاد کرد با یک پرتاب دانشگاه را پیش انداخت اما اشتباه ویکتور بازیکن خارجی جدید دانشگاه توپ را به مهرام برگرداند و با چند حمله دیگر کوارتر اول 31 بر 24 به سود این تیم تمام شد و البته اعتراض آزادی ها به نحوه قضاوت داوران نیز از همین لحظات شروع شد.

اما کوارتر بعدی با سرعت بالاتری آغاز شد. موسی نبی پور و روزبه ارغوان دو بازیکن بلند قامت دانشگاه آزاد در این وقت چندین بار اقدام به بلاک کردن توپهای مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی کردند و با تشویق نیمکت مواجه شدند. در هر حال هر چند این بازی، دربی بین دو تیم تهرانی بود، اغلب تماشاگران حاضر در سالن طرفدار مهرام بودند و دانشگاه آزاد در زمین خودی غریبه بود.

مهرام با وجود رساندن اختلاف به ده امتیاز با توجه به حملات دانشگاه آزاد حاشیه امنیتی نداشت و در حالی که محمدرضا خبازان بازی خوبی را به همراه محمدرضا ابراهیمی نیا در دقایق ابتدایی برای دانشگاه آزاد انجام داده و با گرفتن توپ بازیکنان نامدار مهرام موقعیتهای خوبی برای تیمش ایجاد کرده بود به خوبی از سوی بازیکنان مهرام مهار شد و با گرفتن چندین خطا به سود مهرام در پایان نیمه اختلاف دو تیم به 50 بر 37 رسید.

*اوج اعتراض به داوران، اخراج موسی

با چند حرکت مهرامی ها در ابتدای ینمه دوم اختلاف دو تیم به 20 امتیاز رسید تا کمی خیال مصطفی هاشمی راحت شده و بازیکنانی مثل سجاد مشایخی، امیر صدیقی و محسن مرادخانی را به زمین بفرستد، مهرام در این کوارتر هم با نتیجه 27 بر 22 به پیروزی رسید اما با توجه به ورود دوباره موسی نبی پور به زمین پس از چند دقیقه نشستن روی نیمکت به خاطر بالا رفتن تعداد خطاها، مصطفی هاشمی نیز بار دیگر صمد و مهدی کامرانی را برای حفظ نتیجه در کوارتر پایانی به زمین فرستاد.

در حالی که دانشگاه آزاد تقریبا شانسی برای گرفتن نتیجه بازی نداشت موسی نبی پور که از چند تصمیم داوران عصبانی بود به شدت به یک صحنه معترض شده و حتی با مهدی کامرانی درگیری لفظی کوچکی پیدا کرد که در نهایت داوران اقدام به دیسکالیفه ( اخراج بازیکن از زمین ) کرده و چهار پرتاب به تیم مهرام تعلق گرفت. با خروج نبی پور از زمین شرایط مهرام برای گذراندن امتیازات از مرز صد امتیاز بهتر شد و در نهایت با یک پرتاب دو امتیازی صمد نیکخواه بهرامی مهرام با نتیجه 100 بر 77 برنده بازی لقب گرفت.

*حواشی بازی

ویکتور بازیکن جدید دانشگاه آزاد که هنوز قراردادی هم با این تیم نبسته بسیار ضعیف نشان داد و شنیده می شود دانشگاه با بازگرداندن این بازیکن برای مسابقات پلی آف دو یار خارجی در پستهای یک و پنج جذب خواهد کرد.

مربیان و سرپرست تیم دانشگاه آزاد به قدری از وضعیت داوری شاکی بودند که در همان کنار زمین اعتراض خود را به نوربخش رئییس کمیته داوران به صورت شفاهی اعلام کرده و پس از آن این اعتراض را کتبا به نمایندگان سازمان لیگ ارائه کردند.

نوربخش رئیس کمیته داوران بسکتبال در حاشیه این دیدار و در جواب اعتراض سرپرست دانشگاه آزاد به قضاوت داوران به وی می گفت: برای تماشای فیلم بازی به فدراسیون بیایید تا به شما ثابت کنم که قوانین داوری را نمی دانید!

پویا تاجیک کاپیتان مصدوم دانشگاه آزاد تا زمان بازیهای پلی آف امکان بازگشت به بازی را ندارد و به این ترتیب با دیسکالیفه شدن موسی نبی پور، مصدومیت پویا تاجیک و پس فرستادن یار خارجی، دانشگاه کار سختی در تک بازی معوقه خود مقابل ذوب آهن خواهد داشت.

صمد نیکخواه بهرامی در این دیدار بهترین بازیکن مهرام بود و نیکولاس یار خارجی این تیم نیز پس از چند هفته نیمکت نشینی به خاطر ضعف رقبا بازی خوبی برای تیمش انجام داد. مهرام برای بازی مقابل ذوب آهن اسلاوکو ورانز بازیکن 230 سانتی متری صنایع ماهشهر را به طور قرضی در اختیار گرفته تا جای خالی بازیکن خارجی دوم را برای تیم پر کند.

*باخت دوباره صنایع ماهشهر

تیم بسکتبال صنایع ماهشهر در آخرین دیدار فصل عادی مقابل فولاد ماهان اصفهان شکست خورد. صنایع با وجود پیروزی در کوارترهای دوم و چهارم با نتیجه 80 بر 73 بازی را واگذار کرد تا همراه فولاد ماهان تا 21 فروردین زمان شروع مسابقات پلی آف بسکتبال استراحت داشته باشد.

تیم فولاد ماهان نیز همانند صنایع با انتقال قرضی بازیکن خارجی این تیم برای کمک به نمایندگان ایران در غرب آسیا موافقت کرد. صادق زاده مربی فولاد ماهان که ریاست هیئت بسکتبال اصفهان را نیز برعهده دارد با حضور قرضی رشاد اندرسون یار خارجی ماهان در تیم ذوب آهن همشهری و رقیب ماهان موافقت کرد هر چند حضور این بازیکن در ذوب آهن هنوز قطعی نشده است.

*پویا در تهران جبران کرد

تیم پویا تهران که شکست بدی را در دیدار اول پلی آف تیمهای پایین جدولی مقابل آ.اس شیراز متحمل شده بود این باخت را در تهارن جبران کرد. پویا کوارتر اول بازی را با نتیجه 17 بر 10 برد اما با نزدیک شدن تیم شیرازی دو کوارتر بعدی با نتایج 27 بر 17 و 17 بر 16 به شاگردان قاسمی رسید. اما در شرایطی که نماینده شیراز با تعداد بازیکنان کمتر و قد و قامت کوتاهتر مقابل پویا قرار گرففته بودند این کمبودها را با خطا جبران می کردند که در نتیجه خطاهای فردی بازیکنان این تیم به سرعت بالا رفته و در اواسط کوارتر آخر کاوان قطبی گارد راس این تیم با پنج خطا از بازی خارج شد تا با وجود مساوی پیش رفتن دو تیم به تدریج شاگردان مجید صالحی بازی را در دست گرفته و در نهایت با نتیجه 77 بر 60 پیروز از زمین خارج شوند./مح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.