سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخصص طب فیزیک و توانبخشی:

ماساژدرمانی گاهی عوارض خطرناک بدنبال دارد

ماساژ درمانی یک روش علمی و درمانی است که اگر ازسوي متخصص صورت نگیرد می تواند عوارض خطرناک و جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

حبیب مفخم متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ ماساژ یک روش علمی و پذیرفته شده برای درمان است که خواستگاهی در بین درمانها به خود اختصاص داده است و مانند سایر درمانها یک سری ویژگیهای خاص دارد که به انواع مختلف تقسیم می شود.

وی ادامه داد: اگر به ماساژ به عنوان یک روش عام و روشی که می تواند اگر دردها را درمان کند نگاه اندازیم بايد به عوارضی که امکان دارد ازسوي ماساژ برای فرد به دنبال داشته باشد نیز اشاره کنیم.

مفخم خاطر نشان کرد: افرادی که برای ماساژ انتخاب می شود در مرحله نخست از نظر پزشک متخصص باید ارزیابی شود و نوع ماساژ فرد، برای درمانی بهتر انتخاب شود.

اين متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به عوارضی که ماساژ می تواند در صورت غیر علمی بودن ازسوي افراد نامشخص صورت گیرد اشاره کرد و افزود: در حین ماساژ فرد ماساژ دهنده و فرد بیمار در ارتباط مستقیم قرار دارند که امکان انتقال بسیاری از بیماریها وجود دارد که باید در مرحله اول افراد از نظربهداشتی ارزیابی شوند در مواقعی امکان دارد که فرد دچار عارضه ای در ناحیه کمر باشد که به دنبال ماساژ ضایعه بدخیم شود و این مشکل در کل بدن گسترش یابد و همچنین التهاب و عفونتها امکان انتقال به سایر نقاط بدن را دارند.

*افراد فریب اماکن ماساژدرمانی غیر علمی را نخورند

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بابيان اينكه افرادی که ازسوي وزارت بهداشت و درمان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دارای پروانه و مجوز هستند اعتبار دارند ادامه داد: افراد در مراجعه به افرادی که به عنوان ماساژ درمانی مکانهایی را آماده کرده اند به پروانه و مجوزهای کسب شده توسط نهادهای مربوطه دقت لازم را كنند و افرادی که بدون هیچ نوع آگاهی از آناتومی بدن شروع به ماساژ می کنند و بدون کسب هیچ نوع مجوزی از وزارت بهداشت می تواند مشکلاتی و عوارضی را در بدن افراد ایجاد کند که گاهی اوقات جبران ناپذیر است.

وی توصیه کرد: افراد در حفظ سلامت خود مراقبت كنند و سلامتی خود را در دستان افراد سودجو و کارآزموده قرار ندهند/.ص
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.