سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات عليه ریاضت هاي اقتصادی سراسر اروپا را فرا گرفت

مردم در کشورهای مختلف اروپايي به منظور جلوگيري از تشديد تدابیر ریاضت اقتصادي در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا دست به تظاهرات گسترده زدند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ مردم در کشورهای مختلف اروپایی با برگزاری تظاهرات گسترده طرح اتحادیه اروپایی برای افزایش طرح‌های ریاضتی در کشورهای مختلف حوزه یورو را محکوم کردند.

 

بر اساس اين گزارش ، یونان، بلژیک، فرانسه، چک و اسپانیا شاهد برپايي تظاهرات مردمي عليه سياست هاي مالي رهبران اروپایی بودند .

 

تعداد زیادی از فعالان کارگری و سندیکاهای اقتصادی از کشورهای مختلف در بروکسل مقابل دفتر اتحادیه اروپا تظاهرات کردند، همچنین در بارسلون اسپانیا تظاهرات مردمی با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد . پراگ پایتخت چک هم شاهد اعتراضات دانشجویی بود که طی آن دانشجویان نسبت به افزایش شهریه ها تظاهرات کردند.

 

یونان نيز همچنان با بحران دست به گریبان است و مردم نیز به تظاهرات های خود علیه دولت و ناتوانی در حل بحران ادامه می‌دهند.

 

يادآور مي شود ، رهبران اروپایی امروز و فردا در بروکسل گردهم مي آيند تا مسئله بحران اقتصادی را مورد بررسی قرار داده و به نظر مي رسد که تشدید طرح های ریاضت اقتصادي در دستور كار باشد .

 

بحران مالی از اوایل سال ۲۰۱۰ گریبان گیر بیشتر کشورهای اروپایی بوده است و هم اكنون موج جدیدی از بحران در این  منطقه آغاز شده است./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.