سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرغامي:

هدف صدا وسیما برگزاری انتخاباتی پرشور، گسترده و با رغبت بالای مردم است

رئیس سازمان صدا و سیما، هدف این سازمان را برگزاری انتخاباتی پرشور، گسترده و با رغبت بالای مردم برای حضور در پای صندوق های رای و یک انتخابات صحیح و درست با آگاهی هر چه بیشتر مردم بیان کرد.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران، مهندس ضرغامی در پاسخ سوالی درباره این که چرا توصیه های برنامه "صرفا جهت اطلاع" درباره برنامه های تلویزیون عملی نمی شود گفت: برنامه صرفا جهت اطلاع نگاه انتقادی دارد و دلیل نمی شود که اگر این برنامه مثلا از سریالی انتقاد کرد، آن کار ضعیف یا‌ دارای مشکل یا این که آن انتقاد درست باشد.
وی افزود: این انتقاد همچنین به معنی پاسخ نداشتن هم نیست، یعنی اگر فرصت فراهم شود، حتما کارگردان، تهیه کننده یا مدیر گروه مربوطه در شبکه پاسخ می دهند بنابراین همین فضای آزادی که آنها چیزی به ذهنشان رسید، اشکال را می گویند با بخشی از مردم ارتباط برقرار می کنند، چون بالاخره برنامه های تلویزیون سلایق مختلف را پوشش می دهد و ممکن است اشکال مطرح شده را بخش زیادی وارد بدانند اما بخش دیگری وارد ندانند.
 ضرغامی تصریح کرد: به نظر من همین طرح اشکال و انتقاد که اگر درست باشد، اصلاح می شود، نشانه آزادی است که وجود دارد.
وی افزود: در واقع "صرفا جهت اطلاع" شاخص صحت و سقم، سلامت یا آسیب یک برنامه نیست، این امر از راه مرکز نظارت سازمان انجام می شود و گزارش های دقیقی که این مرکز در مورد اشکالات، تخلفات و آسیب ها می دهد و رسانه ای هم نمی شود، منبع و مرجع موثقی است که براساس آن مدیریت ها تصمیم می گیرند اما برنامه "صرفا جهت اطلاع" از بخش های مختلف کشور انتقاد می کند و از برنامه های سازمان هم انتقاد می کند.
رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوالی درباره برنامه های صدا و سیما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ما الان برنامه هایی در مورد انتخابات داریم که در حال پخش است و به تدریج با نزدیک شدن به زمان انتخابات، تعداد این برنامه ها و کیفیت آنها از نظر مضمون عوض می شود و وارد دوره های اگر نگوییم هیجانی، شور و اشتیاق بیشتر برای آماده کردن مردم در حضور پای صندوق های رای خواهد بود.
وی افزود: گروههای مختلف دیگر در تلویزیون و رادیو برنامه های خوبی را ساخته اند که به تدریج پخش می شود، ستاد انتخابات سازمان هم از مدتی قبل فعال شده و جلسات آن اکثرا با حضور بنده ادامه دارد.
مهندس ضرغامی در ادامه گفت:‌ هدف سازمان این است که انتخاباتی پرشور، گسترده و با رغبت بالای مردم برای حضور در پای صندوق های رای و یک انتخابات صحیح و درست با آگاهی هر چه بیشتر مردم فراهم شود.
وی افزود: قطعا این انتخابات فرصت های جدیدی برای کشور، مسئولان و برای نظام فراهم می کند که بتواند با اتکای بیشتر به آرای مردم، برنامه های خودشان را در جهت خدمت بیشتر به مردم انجام دهند.
 ضرغامی در پاسخ به خبرنگاری که از پیش بینی مناظره در انتخابات مجلس پرسید گفت: مناظره به علت تعدد نامزدها شکل نمی گیرد تا ان شاء الله در انتخابات ریاست جمهوری ببینیم مناظره انجام می شود یا خیر، ما که خاطره خوب داریم، البته تا ببنیم نظر شما از این مناظره ها چه هست.
ضرغامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری که از احتمال حضور وی به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری پرسید افزود: ما اگر از 5 سال قبل هم بگوییم و 50 بار هم تکرار کنیم، از نظر "فارس" (خبرگزاری) مرغ یک پا دارد، من چندین بار به این سوال پاسخ دادم و جواب من همان جواب های چندباره ایست که تکرار کردم.
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: فکر می کنم مدیریت فرهنگی برای کسانی که در حوزه فرهنگ هستند اولویت کاری آنهاست و شاید برای ریاست جمهوری افراد مختلفی باشد که این صلاحیت را دارند، برای وزارت کشور نامزد بخواهید، همین الان بیست نفر هستند، اما اگر بگویید برای گروه فیلم و سریال شبکه 2 چند تا نامزد داریم، من دو تا ممکن است نداشته باشم یا برای برنامه اجتماعی، سیاسی شبکه 3 ممکن است 3 یا 4 نفر پیدا نشود چرا که کلا کار رسانه و کار فرهنگی پیچیده است.
وی تصریح کرد: من فکر می کنم، اولویت اول مدیران کشور که در این حوزه کار می کنند این است که تا آنجا که می توانند انرژی خود را در این مسیر بگذارند.
مهندس ضرغامی در پاسخ به سوال دیگری در باره میزان مخاطبان رسانه ملی گفت: هر شبکه جدید به ویژه شبکه های موضوعی که راه اندازی می شود، بخشی از مخاطب را روی آن شبکه متمرکز می کند، ما این را به عنوان بحث نظری و کارشناسی مدتها در سازمان بحث کردیم، به این نتیجه رسیدیم که شبکه های موضوعی و تخصصی مقوم شبکه های عمومی هستند یعنی در دیده شدن همه شبکه ها و افزایش مخاطبان برای کل شبکه های موثرند.
وی افزود: این گونه نیست که یک شبکه جدید که راه اندازی می شود، شبکه های دیگر دیده نشود، در مجموع مخاطبان افزایش پیدا می کند و بسیاری از این برنامه های موضوعی در شبکه های عمومی هم وجود دارد یعنی فیلم و سریال، مستند یا برنامه های قرآنی در شبکه های دیگر نیز هست و اگر شبکه پویانمایی هم به عنوان شبکه مستقل فردا راه اندازی شود، در جای دیگر هم هست، بنابر این اینها مقوم یکدیگر هستند و از مخاطبان کلی کم نمی کنند، البته رونق مخاطبان و دیده شدن را افزایش می دهد./خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.